חדשות בארץ

דרמה ביישוב: הבחירות המקומיות הוכרעו בגלל 3 קולות וטעות קריטית

בבחירות ביישוב מגדל שבצפון גבר נתנאל אלפסי על רוברט קנדי אמרוסי, אחרי שבספירת הקולות נמצאו 3 פתקים שנפסלו. האם הטעות הזאת תעלה ביוקר?

ספירת קולות (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ספירת קולות (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הבחירות במושבה מגדל בצפון הסתיימו בדרמה: שלשום (שישי), עם סיום ספירת המעטפות הכפולות, התברר כי המועמד רוברט קנדי אמרוסי קיבל 598 קולות בעוד יריבו, נתנאל אלפסי, זכה ל-601 קולות. אז מה הדרמה מלבד ההפרש הזעום בניהם? במהלך הספירה פסלו חברי ועדת הבחירות שלושה קולות שניתנו לקנדי בגלל שנכתב עליהם "רוברט אמרוסי", ללא שמו האמצעי. בשל כך, הקולות נפסלו ואמרוסי הפסיד.

מאוחר יותר התברר כי יו"ר ועדת הקלפי התנגד לפסילה יחד עם חברי ועדה נוספים בטענה שכוונת הבוחר ברורה. מנהלת הבחירות, סיגל בן עוז, קבעה כי אלה פסולים משום שחסר השם האמצעי (קנדי). בשל ההתנגדות של שלושת חברי ועדה פנו למנהל הבחירות האזורי שהמליץ לפסול את הפתקים.

"ב-8 ביוני 1968 אני נולדתי", סיפר לאתר וואלה רוברט קנדי אמרוסי, בן ה-55 ממגדל, כדי להבהיר מדוע הוסיף את שמו האמצעי על שם נשיא ארה"ב לשעבר. "היה לי אז דוד שחי בארצות הברית והוא להערכתי הציע לאמא שלי שכך נכבד את זכרו. בזכותו יש לי את השם. כשביקשתי ויזה לארה"ב התקשרו אלי ממשרד הנסיעות ואמרו שתוך שתי שניות נתנו לי בשגרירות ויזה. כשנחתתי בשדה התעופה קנדי בניו יורק חייכו אליי ומלמלו כמה מילים. האמת היא שבצבא הכירו אותי כאמרוסי. ביום יום מכירים אותי כרוברט. בקושי חברי הילדות שלי יודעים את השם המלא ואת הסיפור מאחוריו כמעט אף אחד לא ידע. אני יודע שיש באילת עוד רוברט קנדי אחד, אבל אני לא בקשר אתו ולא יודע מה הסיפור שלו".

"אני רגוע", הוסיף, "חוץ משלוש המעטפות האלה יש עוד שתי מעטפות חיילים של בני משפחת אמרוסי שכלל לא הגיעו לספירה. האחת של חייל שהצביע בעיר הבה"דים והשנייה של בת משפחה שבמכינה. אנחנו יודעים את זה במיליון אחוז. יש עוד חייל שהצביע ואנחנו יודעים שהמעטפה שלו כלל לא הגיעה. אלה בנוסף לשלוש".

תגיות:בחירותמגדלבחירות מקומיותבחירות 2024

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה