חדשות בארץ

גורם בממשל ביידן: "ישראל הסכימה לשישה שבועות של הפוגה תמורת שחרור החטופים"

הגורם הבכיר סיפר בשיחה עם כתבים: "עובדים כדי להציל את החיים של החטופים. הכדור במגרש של חמאס, וממשיכים לדחוף בכל הכוח. הבעיה היא שכנופיות משתלטות על הציוד ההומניטרי שאנחנו שולחים"

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

גורם בכיר בממשל ביידן סיפר אמש (מוצאי שבת) לכתבים כי ישראל הסכימה לעסקת הפסקת אש שתימשך 6 שבועות, בתמורה לשחרור חטופים. לדבריו, כעת ממתינים להנהגת חמאס שצריכה למסור את הסכמתה.

"יש הצעה על השולחן והישראלים דה פקטו הסכימו לה", אמר הבכיר. "שישה שבועות של הפוגה ושחרור חטופים, והנטל עכשיו הוא על חמאס. הנייה דיבר עם אמיר קטאר על הפרטים, ועובדים מסביב לשעון כדי שזה יקרה. גם להגדיל את הסיוע ההומניטרי וגם להציל את החיים של החטופים. הכדור במגרש של חמאס, וממשיכים לדחוף בכל הכוח".

"עבדנו קשה עם הישראלים לגבש מסגרת עם כל הסוגיות, ועשינו כמה פגישות בישראל שבוע שעבר ואז הפגישה בפריז חיברה הכול יחד", הוסיף הגורם הבכיר. "יש הרבה עבודה בין הנשיא, מצרים, קטאר וישראל. אני לא רוצה לייצר ציפיות לכאן או לכאן. אבל אלה הדברים ואיפה שהם מונחים. העסקה הזו יותר מורכבת, אבל הקטגוריה היא של החולים המבוגרים ונשים, ואנחנו רוצים להוציא אותם מעזה, חושבים שיש לנו מסגרת מונחת ורוצים לקדם אותה".

על מבצע חלוקת הסיוע לעזה באמצעות מצנחים אמר: "הצבא האמריקני פעל יחד עם ירדן כדי להקל על האזרחים. כ-38 אלף ארוחות הוצנחו לאורך החוף, והאזורים נבחרו באופן ספציפי – כדי להגיע למקומות שבהם יש צורך מוגבר וגישה טובה. אנחנו בוחנים את כל האפשרויות. אנו לוחצים על ממשלת ישראל לפתוח נתיבים ומעברים נוספים. הנשיא ביידן הורה על הצנחת סיוע, עבדנו על עוד דרכים להכניס סיוע לעזה והיינו בקשר עם בכירים בישראל וקפריסין. אנו עובדים עם האו"ם ועם חברות מסחריות כדי לראות האם אפשר לייצר נתיב ימי ישירות לעזה".

בכיר אמריקני נוסף אמר בשיחה עם כתבים כי "הבעיה היא שכנופיות משתלטות על הציוד. הן גונבות אותו ובוזזות ולעיתים מוכרות את זה. הדרך לפתור את זה היא להציף את הרצועה בסיוע וככה מפחית את הלחץ של אזרחים שאינן פושעים להגיע לאוכל. לכן חשוב שייכנס מזון מכמה שיותר נקודות".

תגיות:חטופיםרצועת עזהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה