חדשות בארץ

נרצח הפיגוע הובא למנוחות: "היה בעל לב ענק ואדיר"

יצחק צייגר הי"ד שנרצח אתמול בפיגוע בעלי, נטמן בירושלים. גיסו, הרב יהושע שימדט ספד: "היה אכפת לך מכולם. חלום חייך היה לבנות את הקומה השנייה של הישיבה. נהרגת על קידוש השם"

  • כ"א אדר א' התשפ"ד
הלווית הנרצח בפיגוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הלווית הנרצח בפיגוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

אלפי בני אדם ליוו היום (שישי) למנוחות את יצחק צייגר הי"ד, שנרצח אתמול בפיגוע בתחנת הדלק בעלי. צייגר נורה על ידי המחבל בעת שתדלק את רכבו בתחנת הדלק. עד ראייה סיפר כי הצליח לשלוף את אקדחו האישי אך לא הפסיק לירות במחבל.

צייגר נשא לאישה רק לפני שנתיים את שלומית, גיסתו של ראש ישיבת ההסדר בשבי שומרון הרב יהושע שמידט. הוא התנדב במד"א, בידידים, במשטרה, בזק"א ובכיבוי אש. היה פעיל בענייני ארץ ישראל, הקפיד להצטרף לנסיעות לקבר יוסף ולהסיע את מי שהיה רוצה לעלות לחומש.

שלומית אלמנתו ספדה לו: "קיבלתי מתנה ענקית מלאת אור - היית האור שלי ונתת לי שמחת חיים. היית איש של חסד ונתינה, נרצחת על קידוש השם. אשתדל להמשיך את הדרך שלך".

גיסו, הרב יהושע שימדט, ספד, "ריבונו של עולם, איזה שושנה גדולה לקחת. רבי יצחק היה לך לב ענק ואדיר והתנדבת בכל ארגוני ההצלה, היה אכפת לך מכולם. נכנסת אלינו למשפחה באהבה ובאמונה. חלום חייך היה לבנות את הקומה השנייה של הישיבה. נהרגת על קידוש השם".

הוא הוסיף, "יצחק לקח את כל הכישרונות שלו וכל בקשה גדולה כקטנה, יצחק מוכן. חברה קדישא, איחוד הצלה, הסעות, לנקות בסעודת פורים כל דבר שצריך יש לי יצחק. יצחק ירושלמי וכל כך מתאים לו להיטמן בירושלים. עשית מצוות כיבוד אב ואם בלי חשבונות. היית אדם בלי חשבונות. יצחק הפך להיות ממלאכי השרת. יש פה מלחמה בארץ שמקבילה למלחמה בשמים וכמו שכאן יש גיוס גם ה' מגייס חיילים".

הבן אוריאל ספד, "עם ישראל חי היקר ואני רוצה לדבר לכלל עם ישראל. לנו יש רצון אחד בחיים - שלום. לאויבנו יש סכין בין השיניים ולנו יש שלום. אנחנו עם של מטורפים שכאשר אבא שלך נרצח בפיגוע במקום לדבר עליו נדבר על המטרה שלנו כעם ואומה. הם לא האויבים רק שלנו אלא אויבים של כל העולם. אבא שלי בגן עדן עוזר לדוד המלך ויוסף הצדיק וזה רוחו. אבא שלנו עזר ופעל למען כולם. עם ישראל חי היקר, מקבלים ונותנים כוחות בדיוק בימים אלא. אולי קשה להיות אחים יחד אבל במלחמה כולנו יודעים שמה שהיה לא יהיה שוב. יש להעיף את אויבי העולם מתוכנו".

בן נוסף, בנימין, אמר על אביו: "אתה אגדה ואיש. אין תושב ביו"ש שלא פנה אלייך לבקש עזרה ולא עזרת. התנדבת בכל הארגונים ותראה כאן איך כל הארגונים באו לחלוק לך כבוד אחרון. אנחנו ילדים של אבא. נמשיך להתנדב ולעסוק בחסד. אוהב אותך מאוד ומקווה שאתה שומר עליי מלמעלה".

הרב שלמה עמאר ספד, "אנחנו רואים את החושך בעיניים הגשמיות ומידת הדין מתוחה ומיום שמחה תורה נהיה עת צרה ולא רואים את האור. פעמים רבות שהנס בא בצורה קשה. אנחנו בתקופה של הסתר פנים ואנחנו לא יכולים להבין כדי לעמוד בניסיון. אין שום בריאה שיכולה לעמוד בפני הקדושים שנהרגו על קידוש השם. עלינו להוסיף חסד, להוסיף תורה ושמחה".

חברו הרב דניאל לונצר נפרד, "אני עומד כאן ולא מאמין איך מרצח שפל רצח אותך. את צייגר הבלתי מנוצח. כמה היית מסור להורים. איך שודדנו? רבי יצחק חי חיים ארוכים ומלאים. כמה חסד וכמה תפילה ב-53 שנים זה כמו 200 שנה אצל אדם אחר. היית מנהיג. כמה אהבת את אנשי הכולל. אמרת לי שהחלום שלך לעזוב את העבודה וללמוד תורה וכעת אתה תלמד תורה בשמים עם רבי עקיבא, קדושי חיילים שנפלו בעזה, בבארי ובמלחמה".

בפיגוע נרצח בנוסף אוריה הרטום בן ה-16 וחצי, תלמיד הישיבה התיכונית בשומריה. הוא נטמן  בצהריים בבית העלמין באריאל ואלפי בני אדם ליוו אותו בדרכו האחרונה. הותיר אחריו הורים ו-5 אחים. הוריו גדי ונעמה נפרדו ממנו, "אוריה נער טהור וישר דרך. זכינו לגדל נער צדיק וקדוש".

תגיות:פיגוע בעלייצחק צייגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה