חדשות בארץ

הותר לפרסום: יצחק צייגר ואוריה הרטום הי"ד נרצחו בפיגוע הירי בעלי

יצחק צייגר, בן 57 משבי שומרון, ואוריה הרטום, בן 16 וחצי מדולב, נרצחו בפיגוע בכניסה לעלי. הי"ד

  • כ' אדר א' התשפ"ד
יצחק צייגר ואוריה הרטום הי"ד (תמונות: דוברות מועצת בנימין)יצחק צייגר ואוריה הרטום הי"ד (תמונות: דוברות מועצת בנימין)
אא

יצחק צייגר, בן 57 משבי שומרון, ואוריה הרטום, בן 16 וחצי מהיישוב דולב, נרצחו בפיגוע בתחנת הדלק בכניסה לעלי, כך הותר הערב (חמישי) לפרסום.

הרטום, תלמיד הישיבה התיכונית בשומריה, הותיר אחריו הורים וחמישה אחים. הוריו, גדי ונעמה, ספדו לבנם: "אוריה נער טהור וישר דרך. זכינו לגדל נער צדיק וקדוש".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, מסר: "אוריה, נער צעיר ורך בשנים, נרצח רק בשל היותו יהודי שחי בארץ ישראל. דמו של אוריה שנשפך היום לא יהיה לשווא - נתגבר ונעמיק שורשים למענו. אנו מצפים שההנהגה והצבא יכו באויב האכזר וסביבתו עד השמדתם. בנימין כולה עוטפת את המשפחה היקרה בשעה קשה זו ומחזקת את קהילת דולב".

צייגר הי"ד, אב לשלושה וסב לשניים, התנדב במשך שנים בארגוני ההצלה והחירום. בהודעת אבל שפרסמה מועצת בנימין צוין כי "המחבל הפתיע אותו וירה בו בשעה שתדלק בתחנת הדלק. יצחק הספיק לשלוף את האקדח כדי להשיב אש אך נהרג מאש המחבל".

ראש המועצה, ישראל גנץ, ספד לצייגר: "יצחק היה חבר טוב וקרוב. אני מכיר היטב למעלה מ-20 שנה. איש חסד מהשורה הראשונה, אדם נעים הליכות שגידל משפחה לתפארת. איש ארץ ישראל ותורת ישראל, שחי כך ונהרג כך על קידוש השם תוך שהוא אוחז בנשק כדי להדוף את בן הבליעל. יצחק, אנחנו נמשיך בדרכך וננצח את הרשע הזה. נעמיק כאן שורשים ונכה באויבינו".

צייגר נשא לאישה רק לפני שנתיים את שלומית, גיסתו של ראש ישיבת ההסדר בשבי שומרון הרב יהושע שמידט. במועצת שומרון אמרו כי "יצחק היה עובד בזק ואיש חסד. הוא התנדב במד"א, בידידים, במשטרה, בזק"א ובכיבוי אש. היה פעיל בענייני ארץ ישראל, הקפיד להצטרף לנסיעות לקבר יוסף ולהסיע את מי שהיה רוצה לעלות לחומש. היה גר מול משפחת בלטה, שאיבדה את בנה נריה השבוע בקרבות בעזה".

במועצה ציינו, כי הידיעה על האסון הגיעה לבני המשפחה כששהו עם בני היישוב בסעודת ההבראה של היום האחרון לשבעה על נריה הי"ד. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, תושב שבי שומרון וחבר המשפחה, ספד: "הלב מלא בצער אינסופי. יצחק היה חבר יקר מאוד, אוהב אדם בכל נימי נפשו. אין כמעט גוף בארץ שהוא לא התנדב בו, עשה חסד ביישוב, תמיד היה נוהג לעצור את הרכב, להזמין אנשים, מארח אותם, אהב את ארץ ישראל בכל מאודו, היה גאה לגור בשבי שומרון. אהב אהבת נפש את שלומית אשתו, היה השכן הכי טוב שיכול להיות והחבר הכי מקסים שיכול להיות. הלב מרוסק, אבל הרוח שלנו איתנה! בתוך פחות משבוע שני הרוגים, אותו הרחוב, בית מול בית ממש. בצד אחד של הרחוב החייל סמ"ר נריה בלטה, גיבור ישראל, ובבית ממול יצחק צייגר, שכל כולו עזרה הדדית".

"אנחנו נאסוף את השברים ואנחנו נהיה עוד יותר חזקים. יחד עם כל עם ישראל ניתן את הכוח לממשלת ישראל, לצה"ל ולמערכת הביטחון להכות מכה ניצחת את הברברים, וניתן כמתיישבים את הכוח גם לממשלה ולכל עם ישראל בחיזוק ההתיישבות כאן בשבי שומרון, שאיבדה שניים מטובי בניה בתוך פחות משבוע. נחזק את כל ההתיישבות ביהודה ושומרון, בעוטף עזה ובגבול הצפון".

יו"ר שבי שומרון, אלי אלול, מסר: "אין לי מילים. הלב מרוסק. לאבד שניים מבני היישוב הקטן שלנו תוך שבוע. זה בלתי נתפס. יצחק היה איש חסד, חבר טוב, תמיד ראשון לעזור. התרגשנו איתו ועם שלומית כשהקימו בית רק לפני שנתיים. אנחנו, כל היישוב, נחבק את שלומית ואת המשפחה ונסייע לה בכל מה שנוכל. נאסוף את הכוחות יחד. האויב לא יוכל לנו".

תגיות:טרורשבי שומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה