חם ברשת

"תודה, יותם": איריס חיים מודה על המפגש עם חסידי חב"ד בארה"ב

לאחר שהוזמנה לסדרת הרצאות בארה"ב, איריס חיים מודה על הזכות להתחבר עם מי שהיה בעבר מושא לכל מה ששנוא ומרוחק. כעת היא מודה לבנה הי"ד, על שבזכותו נוצרים חיבורים של "ואהבת לרעך כמוך"

אא

איריס חיים, שבנה יותם ז"ל נהרג בעזה על ידי כוחותינו, קיבלה הזמנה להגיע לסדרת הרצאות בקהילות יהודיות בארה"ב, וכתבה על כך פוסט מטלטל ברשתות החברתיות. "ניסיתי להבין מה תהיה המטרה של הנסיעה הזאת", היא כותבת. "12 שעות במטוס צפוף, ג'ט לג ועייפות למשך שבוע ימים. מה הערך שאני יכולה להוסיף פה?.מי שמארחים אותי פה הם אנשי חב"ד, יוסף וחנה ליפסקר, אנשים שבגלגול קודם, לפני השביעי לעשירי, הם היו מגזר שהוכלל אצלי כדוסים, אלו שלוקחים לי כספים, שונאים אותי ואת מה שאני מייצגת, אטומים כלפי הזהות של בני משפחתי.

"בקיצור - אנשים שהם לא כמוני ולעולם לא יהיו כמוני. פחדתי מהם, ופחדתי שיהפכו אותי בכוח לכמותם. ריקי והרשי הכט היו הראשונים שאליהם הגענו בקונטיקט - אנשים מדהימים שאירחו אותנו הכי יפה שיש. הרגשתי חיבור מיידי לאנשים האלה. אחריהם שורה ארוכה של רבנים מבתי חב"ד שונים בכל איזור ניו יורק, שמחפשים איך להתחבר חזרה אלינו, עם ישראל.

"'ואהבת לרעך כמוך' - אני מתרגלת את המשפט הזה יום יום. מוצאת חיבורים עם אנשים ומרגישה שאין שום שיפוטיות כלפי מי שאני, ללא סימני דתיות כלל. וללא שיפוטיות כלפי תובל שנמצא איתי פה.
תודה יותם, שאתה מאפשר לנו להתחבר , להוריד סטיגמות ומחסומים", היא מסכמת. 

***

תגיות:קהילהחב"דביקוראיריס חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה