חדשות בארץ

גורם צבאי בכיר: "סינוואר לא סומך אפילו על מי שמביא לו את האוכל"

על פי גורם פלסטיני, סינוואר הופתע מאוד לאחר שצה"ל החל לתמרן לעומק השטח ובעיקר ל"חדר 6" בו הוא נמצא. גורם צבאי ישראלי הוסיף: " סינוואר חשדן מאוד מטבעו. כשהוא יעשה טעויות אנחנו צריכים להיות שם או במרחב כדי לזהות את זה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם צה"ל בדרך ללכוד את יחיא סינוואר? לפי ממצאים שהגיעו בימים האחרונים, הצבא היה קרוב מאוד לתפוס את מנהיג חמאס ברצועה. לפי גורם פלסטיני בכיר, סינוואר הופתע מאוד לאחר שצה"ל החל לתמרן לעומק השטח הפלסטיני. לפי אותו גורם, ששוחח עם אתר וואלה, מנהיג חמאס התכוון לנהל את מלחמה מהמבצרים התת קרקעיים שבנה. הוא הוסיף כי "סינוואר מתנהל כמבוקש וככזה הוא לא בהכרח סומך על הסביבה הקרובה שלו. הוא יעשה טעויות ואנחנו צריכים להיות שם או במרחב כדי לזהות את זה".

בכתבה הובא גם גורם ביטחוני בכיר, שטען כי יחיא סינוואר תכנן לנהל מלחמה כשהוא נע בתשתיות התת-קרקעיות בעזה, בהתאם להתפתחויות. הוא בנה את המנהרות לשהייה ממושכת והופתע כשצה"ל החל להתקרב. בנוסף, סינוואר העתיק את מוקד הפעילות ומאמצי הפיקוד והשליטה למרחב חאן יונס.

המוקד המבוצר של סינוואר נקרא "חדר 6" - תת קרקע חפור עמוק מאוד וכולל חדרי שהייה, חמ"לים, קווי תקשורת ועוד. הכתב הצבאי אמיר בוחבוט מציין כי כשסינוואר הבין שצה"ל מתקרב הוא החליט לעזוב בחופזה מספר מוקדים והותיר אחריו כסף, מסמכים וסימנים נוספים שמעידים כי שהה שם.

"סינוואר מתנהל כמבוקש וככזה הוא לא בהכרח סומך על הסביבה הקרובה שלו, מאחר שהיא לא סביבה טבעית", אמר מקור צבאי בכיר לאתר. "כשהוא נע ממקום למקום הוא פוגש גורמים שהוא לא רגיל אליהם. אפשר להעריך שהוא אפילו לא סומך על מי שמביא לו את האוכל ומה מגישים לו לאכול. זו נקודת לחץ שאי אפשר להתעלם ממנה.

עוד נאמר כי "אם הוא יעלה מעל לפני הקרקע הסיכוי שלו לבצע יותר טעויות עם הצוות שמאבטח ומקיף אותו הולך וגדל, ולכן צה"ל צריך להמשיך וללחוץ על כלל הנקודות ברצועת עזה ללא קשר למשא ומתן לשחרור החטופים. סינוואר חשדן מאוד מטבעו. כשהוא יעשה טעויות אנחנו צריכים להיות שם או במרחב כדי לזהות את זה".

לסיכום הוסיף אותו גורם כי "כל שעה שעוברת היא לרעתו. קצב ההתקדמות בתת קרקע הוא אמנם איטי אבל מתקדם ושולל עוד מקום בו הוא, בני משפחתו ושאר הבכירים יכולים להסתתר. הערכה שלי שהוא על סף לעבור לרפיח או כבר עבר. כך או כך נשיג אותו גם אם זה יקח לנו שעות או חודשים. לפי מה שהשאיר אחריו המרחק בינינו הוא טעות אחת יותר מדי שלו".

תגיות:עזהיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה