חדשות בעולם

עקב איומים מצד גורמים איסלאמיסטיים: תוגברה האבטחה סביב פוליטיקאים בבריטניה

שרים בממשלה וחברים בפרלמנט הבריטי הידועים בתמיכתם בישראל דיווחו על עלייה בהיקף האיומים לחייהם. מבקר הממשלה הבריטי ציין כי חלקם אף מפחדים להגיע לדיונים מחוץ למשרדיהם

  • י"ט אדר א' התשפ"ד
הפרלמנט בלונדון (צילום: Nati Shohat/Flash90)הפרלמנט בלונדון (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

התקשורת הבריטית דיווחה היום (רביעי) על עליה בהיקף איומי הטרור שמובל על ידי קיצונים איסלאמיסטים באנגליה, ועל עליה באיומים כלפי שרים בממשלה וחברים בפרלמנט, הידועים בתמיכתם בישראל. לאור ריבוי האיומים הודיעו גורמי הביטחון בבריטניה על תגבור האבטחה סביב אותם אישי ציבור ופוליטיקאים, שדיווחו כי חייהם מאוימים.

ג'ונתן הול, מבקר ממשלת בריטניה, אמר בריאיון לאתר "פוליטיקו" כי "חברי פרלמנט מפחדים להגיע לפרלמנט. אני חושב שהסיכון כעת גדול יותר כתוצאה משבעה באוקטובר. יש חברי פרלמנט שאף שקלו לשנות את התנהגותם בגלל איומים שהם קיבלו. יתכן שהאיומים הללו ידרשו 'תגובה נגד טרור' מצד הממשלה".

על פי הדיווח האיום האמיתי נובע יותר מהמרחב המקוון, שבו אנשים אומרים כל מיני דברים כי הם חושבים שהם יכולים להישאר אנונימיים. הול הוסיף בריאיון כי "לטרור יש תפקיד כאן. הדמוקרטיה מתחילה להיות מאוימת מעט. אני לא רוצה להפריז, אך כשחברי פרלמנט מתחילים לשנות את התנהגותם והם מתחילים להשפיע על האופן שבו הדמוקרטיה פועלת - זו העת שקיים צורך לדרוש סמכויות חקירה ותגובה חזקות יותר".

בימים האחרונים שלוש פוליטיקאיות קיבלו שומרי ראש ומכוניות במימון משלמי המיסים על רקע החששות הגוברים לגבי בטיחות חברי הפרלמנט. האבטחה של הנשים שודרגה לאחר שבוצעה הערכת סיכונים בתמיכת ארגון חשאי שמטרתו לספק הגנה לחברים הבולטים בממשלה ובמשפחת המלוכה. הם כוללים נציגים של מפלגות השמרנים והלייבור.

טום טוגנדהט, שר הביטחון, עבד עם משרד הפנים, המשטרה ורשויות הפרלמנט כדי לשפר משמעותית את הבטיחות והביטחון של חברי פרלמנט. כחלק מהשינויים, הוכנס הוועד הפועל המלכותי וה-VIP, האחראי על אבטחת משפחת המלוכה וכן פוליטיקאים בכירים כולל ראש הממשלה ושר הפנים, כדי לסייע בהערכת האיום על חברי הפרלמנט.

סקר חדש שבוצע על ידי מכון מחקרי דעת הקהל Opinium, ופורסם היום בבריטניה, מעלה כי 58 אחוזים מחברי המפלגה השמרנית טוענים כי "האסלאם מהווה איום על אורח החיים הבריטי". רק 18 אחוזים סבורים כי "האסלאם תואם בדרך כלל לאורח החיים בבריטניה".

בבריטניה הזכירו כי בשנת 2016 על רקע אמירות נגד ארגוני טרור נרצח חבר מפלגת הלייבור, ג'ו קוקס ובשנת 2021 נרצח חבר המפלגה השמרנית, דויד אמס, על ידי פעיל בארגון איסלאמי.

באנגליה גברו באחרונה ההפגנות מצד מוסלמים נגד הפעילות הצבאית הישראלית בעזה. המפגינים דרשו ממשלת בריטניה לגנות את ישראל ולפעול נגדה. חבר הפרלמנט השמרני מייק פריר דיווח כי קיבל איומים על חייו כי יצא נגד אותן הפגנות.

תגיות:איומיםהפרלמנט הבריטימחאה איסלאמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה