חדשות בארץ

תקרית קשה בעזה: פיצוץ בבית ממולכד גרם למותם של שני קצינים

בתקרית קשה, שאירעה בשכונת זייתון במהלך טיהור מבנה, נהרגו לוחמי גבעתי, סרן איתי סייף, מפקד מחלקה, ורס"ן יפתח שחר, מפקד פלוגה. הי"ד

  • י"ט אדר א' התשפ"ד
יפתח שחר ואיתי סייף הי"ד (צילומים: דובר צה"ל)יפתח שחר ואיתי סייף הי"ד (צילומים: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום את שמו של חלל צה"ל, סרן איתי סייף, בן 24 מירוחם, מפקד מחלקה בגדוד 'צבר' (432), חטיבת גבעתי, אשר נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הי"ד.

באותה תקרית נהרג רס"ן יפתח שחר, בן 25 ממושב פארן, מפקד פלוגה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי. שמו הותר אמש לפרסום. מועד ההלוויות טרם נקבע. בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה ל-582. מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה נהרגו 242 לוחמים.

מתחקור ראשוני של האירוע בו נהרגו שני הקצינים עולה כי השניים, יחד עם לוחמים נוספים, נפגעו מפיצוץ בבית ממולכד אותו החלו לטהר בשכונת זייתון. בתקרית נפצעו שבעה חיילים באורח קשה, והם פונו לטיפול רפואי בבתי החולים בארץ.

שחר הי"ד הוא החלל הרביעי מהמועצה האזורית ערבה תיכונה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. בעברו שימש כקצין לוחם ביחידת שלדג, מפקד צוות ומפקד פלוגת ההכשרות. הותיר אחריו את הוריו יהודה ואפרת ואת אחיו ארנון, נוגה ועודד.

ראש המועצה האזורית, מאיר צור, ספד לשחר: "יפתח היה ילד מושלם. חכם, מנהיג, לוחם, יפה תואר וערכי. הוא אהב את משפחתו, את מושב פארן שבו גדל ואת הערבה ואנשיה. מגיל צעיר הוא היה מנהיג, וידענו שיש לו תכונות פיקודיות גבוהות. הוא שאף להמשיך ולשרת בצה"ל. יפתח שירת כמ"פ בשלדג עד לפני שבועיים, ואז מונה לתפקיד מ"פ בגבעתי. אחיו, לוחם בחיל השריון, נפצע בעזה לפני חודש. יפתח הוא בן למשפחת לוחמים, חקלאים שורשיים וותיקים, ואימו אשת חינוך מובילה בערבה. אני מחבק את משפחת שחר ואת החברים ומבכה את מותו של יפתח האהוב והנפלא, בשם כל תושבי הערבה".

ראש מועצת ירוחם היוצאת, טל אוחנה, ספדה לסרן סייף: "משפחת ירוחם כולה אבלה וכואבת בנופלו של איתי, קצין בחטיבת גבעתי, מלח הארץ, שנפל על הגנתה בקרב בעזה".

ישיבת אמית בלבב שלם בירוחם ספדה אף היא לסייף. הרב יאיר יעקבי, ראש הישיבה, אמר כי האבדה קשה וכואבת מאוד. "איתי האהוב היה מנהיג יהודי שהוביל אנשים באהבה לכל, בענווה ובביישנות, באמת וביושר פנימי. אנו שולחים חיבוק גדול  להוריו היקרים, לאחים ולכל משפחתו וחבריו".

הרב איציק ינאי שהיה מחנכו של איתי הוסיף: "איתי היה נער שקט, צנוע ועניו. חבר טוב שכולם אוהבים אותו ואוהב לתת ולהעניק לסביבה. אדם עם כח רצון עצום, שהציב לעצמו מטרות גבוהות, וכבש אותן. נפילתו היא אבידה גדולה למשפחת הישיבה ולכל עם ישראל".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה