חדשות בארץ

גלנט ביו"ש: "מזהים עיסוק גובר של חיזבאללה וחמאס להצית את השטח"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת לקראת חודש הרמדאן ואמר למפקדים: "אסור לנו לתת לחמאס לחבר גזרות לחימה". הרמטכ"ל סייר בפיקוד הצפון: "חיזבאללה החליט שהוא מצטרף למלחמה, והוא צריך לשלם על זה מחיר גדול מאוד"

הלוי וגלנט, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)הלוי וגלנט, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שלישי) הערכת מצב מיוחדת בפיקוד המרכז לקראת חודש הרמדאן. לאור העלייה בפיגועים בגזרה אמר גלנט כי "מזהים עיסוק גובר של איראן, חיזבאללה וחמאס להפוך את הרמדאן לשלב השני של ה-7 באוקטובר ולהצית את השטח. אסור לנו לתת לחמאס את מה שלא הצליח להשיג מתחילת המלחמה ולחבר את גזרות הלחימה".

בהערכת המצב השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש המוסד, ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה ומפקדים נוספים, כולל מהמשטרה. גלנט שוחח גם עם מפקדי החטיבות המרחביות באוגדת יהודה ושומרון, ושמע מהם על הפעילות המבצעית הנעשית בשטח מדי יום לסיכול גורמי הטרור בגזרה.

שר הביטחון אמר למפקדים: "היעד המרכזי של חמאס זה לקחת את הרמדאן, בדגש על הר הבית וירושלים ולהפוך אותו לשלב השני של התוכנית שלהם שהחלה ב- 7 באוקטובר - זה היעד המרכזי של חמאס, זה מפומפם על ידי איראן וחיזבאללה. לנו אסור לתת להם את הדבר הזה, והמשמעות היא להרגיע את השטח בכל דבר שניתן, ובהיבט הזה הפעולה צריכה להיות מחולקת לשני חלקים פשוטים, אתם מכירים אותם היטב והם יוצרים את הדיפרנציאציה, מי שמחבל או חשוד, או בדרך, צריך להגיע איתו למגע ולעצור אותו או לחסל אותו, אין פה חוכמות. הדבר השני - איפה שניתן לתת ולשחרר, מדוע? כי אנחנו לא רוצים שהלחץ הזה יהפוך להיות מאירועי בודדים, עד כמה שהם מסוכנים - לאירוע אחר".

הרמטכ"ל במסר ברור לחיזבאללה

טרם הערכת המצב בפיקוד המרכז סייר הרמטכ"ל בגבול הצפון, אחרי הירי הכבד מדרום לבנון אל האזור. לסיור התלווה מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 146, תת-אלוף ישראל שומר ומפקדים נוספים. הלוי נפגש גם עם חברי כיתות הכוננות במושב שתולה.

חיזבאללה שיגר היום עשרות רקטות לעבר אזור מירון במטרה לפגוע בבסיס הפיקוד וכן שיגר רקטות לעבר יישובים בגזרות נוספות. ההערכה היא כי חיזבאללה יגביר את הירי בימים הקרובים לאור חיסול בכיריו בלבנון ופגיעה של צה"ל בתשתיות מרכזיות של ארגון הטרור.

הרמטכ"ל אמר למפקדים: "כל הכוחות יושבים כאן, לאתר אויב, לתקוף אותו. לא מחכים לשום דבר, אנחנו אומרים את הדבר הבא - חיזבאללה החליט בשבעה באוקטובר בערב שהוא מצטרף והוא צריך לשלם על זה מחיר גדול מאוד".

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזלרא"ל הרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה