חדשות בארץ

ביידן: "מקווה להשיג הפסקת אש עד יום שני"; החמאס: "הפער עדיין גדול"

נשיא ארה"ב שוחח עם כתבים בארצו וציין כי יש סיכוי להכריז על הפסקת הלחימה בשבוע הבא. מנגד, בקטאר אמרו כי חמאס מתנגד למרבית ההצעה וממשיך לדרוש את נסיגת ישראל מהרצועה

ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

המתווכים הקטארים, הדנים עם המשלחת הישראלית בדוחא על עסקה שתוביל לשחרור חטופים, עדכנו היום (שלישי) את חברי המשלחת כי בכירי חמאס סבורים שקיים פער גדול בין ההצעה לדרישותיהם. לדבריהם, "חמאס מאותת שהמתווה שהושג בפריז לא עומד בקווים האדומים שלו".

בכיר חמאס באסם נעים אמר לאל-ג'זירה: "הראינו גמישות רבה במשא ומתן אבל לא נוותר על הפסקת האש, נסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה וחזרת העקורים לצפון הרצועה". חמאס קיבל טיוטת הצעה שמאפשרת הפסקת אש ל-40 ימים בעזה, ועל כל חטוף ישראלי ישוחררו 10 מחבלים.

בישראל הביעו היום תמיהה על הצהרתו אמש של נשיא ארה"ב ג'ו ‏ביידן, לפיה הוא מעודכן בהתקדמות במשא ומתן ו"מקווה שעד ליום שני הקרוב תושג הפסקת אש בעזה". ביידן הוסיף בשיחה עם NBC כי "ישראל הסכימה לא לבצע פעילות צבאית במהלך חודש הרמדאן". גורמים בממשל האמריקני אמרו כי "ישראל מסתכנת באיבוד תמיכה מכל העולם אם מספר ההרוגים הפלסטינים ימשיך לעלות. צה"ל מבין כי עליו לאפשר לבלתי מעורבים לעבור למקומות שצה"ל כבר היה בהם בדרום הרצועה, לפני תקיפה נרחבת ברפיח".

בניגוד להצהרת ביידן, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מת'יו מילר, אמר בשיחה עם עיתונאים כי הוא מאמין שעסקה להפסקת אש ולשחרור חטופים היא אפשרית, אבל הוא לא יודע אם היא תושג לפני חודש הרמדאן שמתחיל ב-11 במרץ. "אני לא יכול לתת הערכת זמנים כי זה תלוי בחמאס, אנחנו מאמינים שעסקה היא אפשרית, ואנחנו מקווים שחמאס יסכים".

עוד אמר מילר כי ארצות הברית לא ראתה את התוכניות של ישראל למבצע צבאי ברפיח. "לא היינו בקשר סביב הנושא הזה עם ממשלת ישראל. ראינו דיווחים בתקשורת, אבל עדיין לא נפגשנו לשיחה מפורטת על התוכנית שלהם". גורם ישראלי בכיר העריך בתגובה לדיווח זה כי "הסיכויים להגיע להסכם עוד לפני רמדאן לא גבוהים".

על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, המשלחת הישראלית הנמצאת בדוחא מתמקדת בסגירת פרטים טכניים לגבי ההסכם העתידי. בדיווחים בתקשורת הערבית נטען כי ישראל תאפשר לתקן בתי חולים ומאפיות ברצועה, תאשר כניסת 500 משאיות סיוע בכל יום וכן תאפשר להכניס לרצועה אלפי אוהלים וקרוואנים. חמאס ישחרר בתמורה להפסקת האש 40 חטופים בהם נשים, ילדים מתחת לגיל 19, מבוגרים מעל גיל 50 וחולים, וישראל תשחרר כ-400 אסירים ולא תוכל לעוצרם שוב.

תגיות:ג'ו ביידןמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה