חדשות בארץ

בכיר חיזבאללה חוסל בלבנון - הארגון הגיב בשיגור עשרות רקטות לגולן

חיל האוויר חיסל את מפקד הגזרה המרכזית של חיזבאללה בדרום לבנון. לראשונה תקף צה"ל בעומק של כמאה קילומטרים בתוך השטח הלבנוני. לא דווח על נפגעים במטח הכבד ששוגר מלבנון

  • י"ז אדר א' התשפ"ד
פגיעת טילי חיזבאללה בגולן (צילום: Michael Giladi/Flash90)פגיעת טילי חיזבאללה בגולן (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חיסל היום (שני) את בכיר חיזבאללה חסן סלאמה, מפקד הגזרה המרכזית בארגון הטרור הלבנוני. התקיפה בוצע לעבר רכב בו נסע בעיירה טיירה שבדרום לבנון. סלאמה הוא הבכיר החמישי מקרב מפקדי חיזבאללה בדרום לבנון שחוסל על ידי צה"ל. חיזבאללה אישר את דבר מותו של סלאמה, וציין כי יותר מ-220 מאנשיו נהרגו בתקיפות צה"ל מאז תחילת המלחמה בצפון. דובר צה"ל הדגיש כי "סלאמה משתייך ליחידת נאצר בארגון הטרור חיזבאללה ופיקד על מספר מתווי טרור שבוצעו לעבר כוחות צה"ל, ולעבר יעדים אזרחיים וצבאיים בצפון הארץ".

בנוסף, צה"ל תקף תשתיות של ארגון הטרור באזור בעל בק ופגע במתחמים של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. זאת, בתגובה לשיגור שני טילי קרקע אוויר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק מסוג 'זיק', שנפל מוקדם יותר היום בלבנון. אחד הטילים פגע ב"זיק" והשני חצה אל תוך שטח ישראל ויורט על ידי מערכת "קלע דוד". חלקי הירוט נפלו ביישוב כפר תבור, סמוך לבית כנסת.

לראשונה בוצעה תקיפה בעומק השטח הלבנוני, כמאה קילומטרים צפונית למטולה, וזו התקיפה העמוקה ביותר שביצע צה"ל בשטח לבנון מאז מלחמת לבנון השנייה.

בתגובה לחיסולו של מפקד הגזרה המרכזי, שיגרו מחבלי חיזבאללה כ-60 רקטות לעבר יישובי רמת הגולן. לא דווח על נזק או נפגעים.

שר הביטחון יואב גלנט קיים אמש הערכת מצב מבצעית בבסיס פיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין, האלוף מוטי ברוך וקציני המטה בפיקוד, ושלח מסר מאיים לחיזבאללה: "מתכננים להגביר את עוצמת האש נגד חיזבאללה, שלא מצליח למצוא מחליפים למפקדים שאנו מחסלים. במקרה של הפוגה זמנית בעזה - נעצים את האש בצפון באופן בלתי תלוי, ונמשיך עד להסגה מלאה של חיזבאללה והשבת התושבים לבתיהם".

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזלסיכול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה