חדשות בארץ

כוח צה"ל חשף מנהרה באורך 10 קילומטרים - עברה מתחת לבית חולים

המנהרה שימשה את מחבלי החמאס וחיברה את צפון הרצועה עם דרומה. בין היתר עברה תחת בית החולים הטורקי במחנות המרכז ואוניברסיטת אלאסראא' בעיר עזה. בתום פעולות הטיהור רוב התוואי שלה הושמד

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל חשף הערב (שני) כי אותרה מערכת תת קרקע המחברת בין צפון רצועת עזה לדרומה. המנהרה מכילה תוואים תת-קרקעיים של כעשרה קילומטרים, שעברו בין היתר מתחת לבית חולים ואוניברסיטה.

התוואי נחשף במהלך פעילות של כוחות אוגדה 162 בהובלת חטיבת הנח"ל ובשיתוף עם כוחות יהל״ם וכוחות הנדסה. המערכת מקשרת בין בית החולים הטורקי הגובל במחנות המרכז, לבניין אוניברסיטת אלאסראא', בדרום העיר עזה ומגיעה עד אזור זייתון.

בצה"ל ציינו כי "מדובר במערכת בין חטיבתית, המשמשת לתנועה של פעילים בין חטיבות שונות ברצועה. התוואים מחברים בין חטיבת המרכז לחטיבת העיר עזה - ביניהם הגדודים נציראת, צברא וזייתון. הכוחות השיגו שליטה מבצעית על התוואים ולאחר חקירתם השמידו חלקים נרחבים מהמערכת. בתוואים אותרו חדרי שהיה הכוללים שירותים, חדרי אחסון לאמצעי לחימה ולציוד לחימה, מערכת פירים מסועפת וכן גופות מחבלים שנותרו במנהרה".

מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יאיר צוקרמן: "יחד עם כוחות הנדסה ביצענו פעילויות משמעותיות לאתר רשת מנהרות תת קרקעיות שנפרסת מצפון לדרום הרצועה, מתוך הבנה שחלק מביתור הרצועה הוא גם במאמץ הקרקע וגם בתת קרקע. מאמץ השמדת התת קרקע התאפשר בעקבות פעילות הנח"ל במסדרון נצרים, ובנוסף בעקבות מבצע אוגדתי במסגרתו פעל הנח״ל בזייתון, בהמשך למבצע במרחב שאטי".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלמנהרת חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה