חדשות בארץ

נאשם בפרסום קריאה לפגוע בנתניהו: "הבן אדם צריך למות"

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שרון גולן, אשר נעצר לאחר שפרסם קריאתו בטיק טוק. תושב חיפה נידון לשמונה חודשי מאסר על הבעת תמיכה בחמאס

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שרון גולן, בן 40 תושב העיר, בגין עבירות הסתה לטרור, התחזות כאחר במטרה להונות, הטרדה באמצעות מתקן בזק ואיומים. גולן נעצר לפני כשבוע וחצי בגין קריאה לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין סתיו גרוסמן ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עולה כי ב15.11.23, על רקע מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה בשבעה באוקטובר, פרסם גולן בחשבון הטיקטוק כשהוא מתחזה לאדם אחר, סרטון עם תמונה של ראש הממשלה ועל גביה כתוב: "אני זועק לכל האזרחים שחיים כאן במדינה הזאת לקחת נשק ולירות לביבי נתניהו בראש! דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש! לרצוח את הבוגד! ולכול יפי הנפש אל תטרחו להתלונן במשטרה, חקרו אותי בעבר כמה פעמים במשטרה על איומים והכחשתי. אמרתי שהתחזו לי. וכך אעשה שוב אם אידרש לחקירה! כול הטילים על העיר שלי באשדוד הבן אדם צריך למות".

בנוסף, בסוף חודש נובמבר 2023 ולאחר שחברת "טיקטוק" חסמה חשבון טיקטוק נוסף שהיה בשימושו של גולן, שלח גולן הודעות לשני בכירים בחברת "טיקטוק" ולאדם נוסף שמספק שירותים לחברה, וביקש כי יסייעו לו לבטל את חסימת החשבון. כשהשיבו לו שאינם יכולים לסייע לו, התקשר אליהם עשרות רבות של פעמים, גם לאחר שלא נענה או שהתבקש לחדול מכך. שניים מבין האנשים אותם הטריד ענו לו באופן חד-פעמי לשיחות, אז גולן איים עליהם כי יגיע לביתם או יגיע לילדיהם. בנוסף, הנאשם גרם פעמיים לניתוק קו הסלולר של אחד מהם, לאחר שהתקשר לחברת התקשורת שמספקת לו שירותי סלולר, התחזה לו, וטען כי מכשירו נגנב. 

בד בבד עם הגשת כתב-האישום ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות ציינו את החומרה הנשקפת ממעשיו, "אשר קרא באופן מפורש לאלימות, ועל רקע האווירה הציבורית המתוחה השוררת במדינת ישראל, וכן על המסוכנות הנשקפת ממנו נוכח איומיו כלפי אנשים אחרים והעובדה כי חלק ממעשיו בוצעו תוך התחזות כאחר".

פירסם פוסט בפייסבוק התומך במעשי החמאס, והורשע בהזדהות עם מעשה טרור

תושב חיפה בשנות השלושים לחייו נידון לשמונה חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשע בעבירות של תמיכה בארגון טרור והסתה לטרור. הנאשם העלה ברשת הפייסבוק דברי שבח והלל המזוהים עם מעשי הטבח בעוטף, עוד באותו היום של המתקפה. שוטרים שקיבלו מידע על הפרסום הצליחו לאתר אותו, והוגש נגדו כתב אישום.

בית משפט השלום בחיפה השית על הנאשם עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל, שבעה חודשי מאסר נוספים על תנאי, למשך שלוש שנים, וקנס כספי על סך שלושת אלפים שקלים.

תגיות:בנימין נתניהוהסתה לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה