חדשות בארץ

אב לחייל חטוף בעזה: "אם חיילים לא בעסקה - זה גזר דין מוות"

דורון פרץ נשא דברים בכנס ירושלים וקרא לממשלה להיאבק על עסקה כוללת לשחרור חטופים. בני משפחות שכולות הגיעו לדיון בוועדת הכנסת וקראו שלא להפסיק את הלחימה ברצועה וכן להימנע מחתירה לעסקה שתסכן אזרחים נוספים

דורון פרץ (צילום: Hadas Parush/FLASH90)דורון פרץ (צילום: Hadas Parush/FLASH90)
אא

דורון פרץ, שבנו דניאל חטוף בעזה, נשא היום (שני) דברים בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע". האב התייחס לעסקה המסתמנת לשחרור חטופים ודרש לכלול את החיילים: "אם מפקירים את החיילים בגלל שחמאס מכתיב ואומר לנו מי האחרון, אני חושב שזה לגזור דינם של הגברים והחיילים. אני חושב שאם תהיה פעימה אחת זו טרגדיה גדולה .אני תמכתי אישית בהסכם הקודם, 240 חטופים: 100 נשים וילדים, היה ברור שאפשר לשחרר לדעתי חלק מהם. לי באופן אישי היה ברור, למרות שהבן שלנו לא היה חלק מזה. היום אני לא תומך. איזה מחיר צריך לשלם? הדרג המדיני יקבע. אני לא רוצה להיות במקום שלהם. כהורה – אין מחיר. יש הורה שהיה משלם מחיר עבור הבן שלו? אבל אני מבין שאני לא רק הורה, אני גם אזרח של מדינת ישראל. יש החלטות קשות, כל ממשלת ישראל, מעסקת ג'בריל עד עסקת שליט, החליטו החלטות קשות. בפוליטיקה אין החלטה נכונה, לפעמים זה החלטות בין רע ליותר גרוע. מה שלא תחליט זה גרוע"

על העסקה הוסיף פרץ: "אני חושב שאם חיילים הם לא חלק מהעסקה הזאת ,ולא נקבל לפחות מידע מובהק עליהם, או לא נקבל עסקה כוללת, זה גזרי מוות. כל מה שיישאר זה גבר יהודי, חייל, קצין – איזה סיכוי יש לבן אדם? אז אני אומר גם, אם כל התמיכה המדהימה של ארצות הברית, תנאים והומניטרי, אבל הזמן אוזל. אי אפשר להפריד בין דם לדם".

במקביל לכנס, משפחות שכולות מפורום הגבורה הגיעו לוועדת הכנסת, להשמיע בפני חברי הכנסת את הדרישה להמשיך בלחימה. שלומית קלמנזון, אלמנתו של סרן (במיל') אלחנן מאיר קלמנזון, מעתניאל, קצין במפקדת אוגדת יהודה ושומרון, שנהרג בקרב על בארי, פנתה לנוכחים ואמרה: "אני יושבת כאן גם בשמם של הנרצחים שבאו בעקבות עסקת שליט, וקוראת לכם לא לעשות הסכם מתוך חולשה. הטבח בעוטף לא היה אירוע נקודתי. הוא היה חלק מרצף הלחימה שאנו חווים כבר 150 שנה. החמאס מעוניין להשמיד את עם ישראל. הוא מעוניין שלא נהיה בארץ ישראל. לשם כך אנשיו חדרו למדינה, רצחו, התעללו וחטפו את היקרים לנו. 143 ימים ש- 134 נשים, גברים, סבים, סבתות, ילדים ותינוקות נמצאים בשבי. ללא תנאים הומניטריים מתאימים ובלי שנדע מה עולה בגורלם".

בהמשך אמרה, "הגעתי לפה היום כחלק מפורום גבורה כדי לקרוא לכם, להמשיך בלחימה. הלחימה חייבת להמשך עד מיטוט החמאס. ככה נביא בביטחון את החטופים הביתה. מתוך כוח. מתוך עוצמה. דוד שלנו, מיכי מרק נרצח לפני שבע וחצי שנים על ידי משוחרר מעסקת גלעד שליט. האיש שלי, אלחנן, נרצח בשמיני לאוקטובר על ידי משוחרר מעסקת גלעד שליט".

"אתם היושבים בכנסת, יש לכם כוח, נתנו לכם את הכוח, תשתמשו בו. תלחמו כדי שלילדים שלנו תהיה מדינה חזקה, מדינה איתנה. מדינה שאויביה יודעים שהיא בעלת עוז. אלחנן יצא מהבית מתוך אהבה לכל יהודי מתוך אחדות, מתוך הבנה ברורה שחייבים לעשות מעשה. הוא היה מוכן למסור נפשו בשביל העם היקר שלנו והארץ האהובה. אני מבקשת מכם חברי הכנסת לעשות את המעשה. לא עוד סבב, לא עוד הסכם מתוך חולשה עם אויבים. אנחנו עם חזק, עם שיודע שאין לנו ארץ אחרת. סומכים עליכם שתנהיגו את המדינה באחריות".

אלחנן קלמנזון, תושב עתניאל שבהר חברון, שמע במהלך השבת על אירועי הדרום. הוא נקרא למילואים אך לא נאמר לו היכן להתייצב. לקח את הנשק שהיה ברשותו, מתוקף תפקידו כחבר בכיתת הכוננות בעתניאל, ויחד עם אחיו מנחם ואחיינו איתיאל נסע לעוטף עזה. השלושה נשלחו על ידי מפקדי צה"ל בשטח לקיבוץ בארי, נכנסו לרכב צבאי משוריין שהיה נטוש בצדי הדרכים ואיתו נכנסו לקיבוץ שעליו השתלטו מחבלי חמאס. הם עברו מבית לבית, חילצו פצועים תחת אש ואחרי לחימה של 14.5 שעות רצופות, בבית האחרון שביקשו לטהר, מחבל שהמתין בבית ירה באלחנן, ופצע אותו פצעי מוות.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלדורון פרץפורום משפחות שכולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה