חדשות בארץ

שלושה חודשים לפני ל"ג בעומר: ההילולה במירון תבוטל?

פיקוד העורף החל בהתייעצויות בעקבות הירי על ההר. מדוע צריך לאשר את כניסת המתפללים, והאם בסופו של דבר יוחלט לקיים אירוע אחר, במתכונת מצומצמת?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלושה חודשים לפני ההילולה הצפויה בל"ג בעומר במירון, השבוע יתקיים בפיקוד העורף דיון ראשון בסוגיה ואז יתברר האם האירוע יאושר. הסיבה לכך היא הירי לאזור בזמן המלחמה. בפיקוד העורף צפויים לקבל החלטה עקרונית עד אמצע מרץ, על מנת להיערך בשלב מוקדם מאוד לאירוע.

צריך לזכור כי ההר ספג עשרות טילי נ"ט מתקדמים ורקטות בחודשים האחרונים, חלקם אף פגע ביחידת הבקרה על ההר.

גורמי ביטחון סיפרו לידיעות אחרונות כי גם אם תושג הסדרה ביטחונית עם חיזבאללה או הפסקת אש, במסגרת עסקת חטופים תמורת מחבלים, והיא תביא לרגיעה זמנית, עדיין לא ניתן יהיה להבטיח את ביטחונם של רבבות האנשים שיגיעו. עוד ציינו, כי מדובר בתקופה ביטחונית עמוסה בגזרת הגליל כך שלא בטוח שיהיו מספיק שוטרים לאבטח אירוע בהיקף כזה. הם הזכירו כי גם בשיא של מגפת הקורונה הגיעו רבבות לקיים את ההילולה בניגוד להנחיות.

אחת האפשרויות שנבחנת, כך לפי הדיווחים, היא שבמידה ויוחלט על ביטול הילולת רבי שמעון בר יוחאי, יוצא צו שטח צבאי סגור להר, על מנת לאכוף מקרה בו אזרחים יגיעו למרות האזהרה. בנוסף, נבחנת אפשרות האם לקיים אירוע קטן בהר מירון בעוד כחודש, לציון יום לידתו ופטירתו של משה רבנו, בז' באדר ב'.

חשוב לציין כי הילולה אחרת, בנתיבות, במתחם קברו של הבאבא סאלי, אושרה כבר על ידי צה"ל במהלך התמרון הקרקעי. יחד עם זאת, מדובר במקרה שונה לגמרי גם מבחינת המיקום.

כזכור, מתחילת המלחמה אוגדת איו"ש לא מאפשרת עלייה של מתפללים לקבר יוסף בשכם. הסיבה לכך היא בעיקר זינוק בכמות הכניסות. קצין בגזרה העיד כי "הם משלמים לפלסטינים שיסיעו אותם תוך מעקף של מחסומי הבידוק של צה"ל מסביב לעיר".

תגיות:פיקוד העורףמירוןל"ג בעומרהילולת רשב"י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה