חדשות בארץ

ישראל הציבה תנאי לחמאס: הציגו רשימה של החטופים שעודם בחיים

משלחת ישראלית המריאה לקטאר כדי לדון ב"פרטים טכניים" שעשויים לקדם משא ומתן לשחרור חטופים מעזה. המטרה: הסכם הפסקת אש בתמורה לשחרורם של כ-40 חטופים

מיצג החטופים מול הכנסת (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג החטופים מול הכנסת (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

משלחת ישראלית המורכבת מנציגי צה"ל והמוסד המריאה היום (שני) לדוחא, בירת קטאר, כדי לדון בפרטי עסקת החטופים. המשלחת הונחתה לדון בפרטים הטכניים שעשויים לקדם עסקה שתוביל לשחרור חטופים מעזה. ישראל הציבה מספר תנאים למשא ומתן.

הראשון: דרישה לקבל מחמאס את שמות החטופים שישוחררו וכן רשימה של כל החטופים שעודם בחיים. התנאי הנוסף: אם ישראל תשחרר אסירים בכירים, כפי שדורש החמאס, הם לא יעברו לרצועה אלא לקטאר.

חמאס טרם השיב למתווכות על המתווה שהוסכם בפריז, לפיו הארגון ישחרר בין 35 ל-40 חטופים תמורת שישה שבועות של הפוגה בלחימה. ישראל מצידה תשחרר עשרה אסירים על כל חטוף. השיחות ביממה הקרובה בקטאר יתרכזו גם בזהות האסירים שישוחררו, תנאי הפסקת האש, הפסקת איסוף מודיעין וחזרה מוגבלת של אזרחים לצפון רצועת עזה. הקטארים ציינו בפגישה בפריז כי החמאס מתעקש בשלב הראשון שישראל תיסוג מכל הערים בעזה, וכן שיותר לאזרחים לחזור לצפון הרצועה, בקשה שישראל מסרבת לה.

‏החמאס מנסה להגביר את הלחץ ומשתמש בתקשורת הערבית המזוהה עימו ועם החיזבאללה. כך למשל, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי "ישנם כמה תיקונים חדשים בנושאים שנמצאים במחלוקת בין חמאס לישראל, אך ישראל לא עשתה שינוי מהותי בתנאי הפסקת האש והנסיגה הצבאית מרצועת עזה". על פי הדיווח, "שני נושאים אלו חיוניים לחמאס ולפלגי ההתנגדות הפלסטיניים ואינם נתונים למשא ומתן. יחס שחרור האסירים הפלסטינים על כל חטוף ישראלי השתנה, והוא נע בין שלושה ל-13 אסירים".

כזכור, המתווה שהוצע בפריז הוא שחרור של כ-40 חטופים: ילדים, נשים כולל חיילות, מבוגרים וחולים; שישה שבועות הפוגה; לפחות יום הפוגה על כל חטוף; מפתח משולב של שחרור מאות אסירים "קלים" ו"כבדים"; פרישת מחודשת של כוחות צה"ל ברצועה.

נקודות המחלוקת, כאמור, מעבר של נשים וילדים לצפון הרצועה; ישראל לא תסכים לשיקום משמעותי של הרצועה לפני פירוזה ומספר האסירים שישוחררו.

דרישת נתניהו: "צריכים להיות קשוחים"

בדיון שנערך שלשום בקבינט ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בתקיפות ואמר: "אני לא מוכן להתקדם בפרמטרים לפני שמקבלים תשובות מי חי ומי מת. צריך להיות חזקים וקשוחים. לא מתקדמים בלי שיש לנו שמות של החיים והמתים". בנוסף, הציב נתניהו דרישה להתנות שחרור של אסירים כבדים בגירושם לקטאר.

בריאיון אתמול לרשת CBS האמריקנית הוסיף ראש הממשלה: "טרם ברור אם העסקה תושג בסופו של דבר וטרם ברור גם אם חמאס זנח את 'הדרישות ההזויות' שלו. הם נמצאים בכוכב לכת אחר. אבל אם הם יירדו למקום סביר, אז כן, תהיה לנו עסקה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה