חדשות בארץ

נתניהו: "נאשר את התוכניות, אנחנו בדרך לרפיח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר כי צה"ל הגיש בפני הקבינט את התוכנית לתקיפת רפיח. הלחימה בחאן יונס נמשכת, הצבא השלים את טיהור בית החולים נאצר ואף הכניס לתוכו ציוד רפואי והומניטרי

  • ט"ז אדר א' התשפ"ד
פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא
(צילום: דובר צה"ל)
 

"אנחנו בדרך לרפיח, נאשר את התוכניות היום, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם, כדי להשיג ניצחון מוחלט על החמאס" – כך הצהיר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון שהעניק לרשת CBS האמריקנית.

כזכור, ביום חמישי שעבר אישר הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, כי צה"ל השלים את הכנת התוכנית לתקיפה ברפיח וזו הועברה לעיון הקבינט ולהחלטתו. הלוי לא ציין מתי תחל התקיפה, ולא מן הנמנע כי זו תדחה במידה ויושג השבוע הסכם להפוגה בלחימה תמורת שחרור חטופים. הרמטכ"ל הדגיש עם זאת כי אין מנוס מלתקוף את העיר הדרומית בעזה ולמוטט את גדודי החמאס השוהים בתוכה, ככל הנראה ארבעה במספר.

גם השר חילי טרופר התייחס לתקיפה ברפיח ואמר בכנס ירושלים: "פעולה ברפיח היא לא שאלה של אם אלא רק של מתי. זו שאלה של עיתוי. יש לנו חובה להגיע לרפיח, צה"ל עושה פעולה מדהימה. אני לא בצד המדוכדך, צה"ל עובד בצורה מדהימה, בצפון הרצועה, במרכז, בחאן יונס, ועכשיו יש לנו את רפיח ודיר אל בלאח ונגיע לשם במוקדם או במאוחר".

דובר צה"ל עדכן היום כי הסתיימה הפעילות הממוקדת בבית החולים "נאצר". במבנים נעצרו כ-200 חשודים בפעילות טרור, בהם מחבלים שנטלו חלק פעיל בתקיפה בעוטף, ונמצאו ממצאים נוספים המעידים על פעילות טרור מתוך המרחב. את הפעילות לטיהור בית החולים ביצעו כוחות אוגדה 98 ולוחמי שייטת 13. בפעילות אותרו בבית החולים תרופות סגורות שלא נעשה בהן שימוש ועליהן שמות של חטופים ישראלים ואותרו אמצעי לחימה רבים.

על פי צה"ל, הפעילות בבית החולים התבצעה "תוך הקפדה על פגיעה מינימלית בפעילות השוטפת של בית החולים וללא פגיעה בחולים ובצוות הרפואי. כוחות צה״ל סיפקו גנרטור חלופי שאפשר את המשך התפקוד של בית החולים וטיפול בחולים ולאורך כל הפעילות המערכות החיוניות של בית החולים המשיכו לתפקד על בסיס מערכת אל פסק. קציני מנהלת התיאום והקישור לעזה תיאמו כניסת אנשי מקצוע בכדי לבחון את בעיית החשמל בבית החולים. בית החולים קיבל בשבוע האחרון אספקה של מאות מנות מזון הכוללות - מים, מזון ציוד רפואי, ופורמולות מזון לתינוקות. בנוסף, תואמה למול הקהילה הבינלאומית הכנסת מיכלית סולר לטובת המשך הפעלת הגנרטורים בבית החולים. טרם יציאת הכוחות מבית החולים, בוצע נקיון של המרחב והעברה נוספת של משלוח מזון לבית החולים".

מחבלים חוסלו במספר זירות ברצועה

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי העמיקו ביממה האחרונה את הלחימה במרחב ה'עבסנים' במזרח חאן יונס. הכוחות פשטו על תשתיות טרור של חמאס, חיסלו עשרות מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה ומשגרים.

בכניסת הלוחמים לאחד המבנים, פתחו מחבלים באש לעברם. הלוחמים חתרו למגע, השיבו באש, וחיסלו שני מחבלים שניסו להימלט. במבנה בו שהו המחבלים נמצאו אמצעי לחימה רבים: מטענים כבדים, רימונים, מחסניות, נשק צלפים, ווסטים ונשקי קלאצניקוב. במבנה נוסף שנסרק ששימש כמעבדה רפואית במרחב ה'עבסנים', אותרו משגר רקטות ורקטה ארוכת טווח אשר הוסלקה בתוך מקרר.

בנוסף, צוותי הצלפים של צוות הקרב ביצעו מארבים וחיסלו מחבלים. באחד מהמקרים, הצלפים זיהו מחבלים שניסו להטמין מטענים קרוב לכוחות, פגעו בהם וחיסלו אותם מטווח קצר.

תגיות:בנימין נתניהוֿמלחמת חרבות ברזלחאן יוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה