חדשות בעולם

ניצחון נוסף לטראמפ בפריימריס – גבר על היילי במדינת ה"בית" שלה

נשיא ארה"ב לשעבר ניצח בדרום קרוליינה, בה שימשה בעבר ניקי היילי, יריבתו במרוץ הרפובליקני, כמושלת. בחודש הבא יצביעו 12 מדינות נוספות, ואם ינצח בהן, מועמדתו לנשיאות מובטחת

טראמפ (צילום: shutterstock)טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, ניצח הלילה (בין שבת לראשון) בפריימריס של המפלגה הרפובליקנית במדינת דרום קרוליינה. טראמפ זכה ל-60 אחוזים מקולות המצביעים, לעומת 40 אחוזים שהצביעו עבור יריבתו, ניקי היילי.

ניצחונו של הנשיא לשעבר נחשב להישג לא מבוטל, שכן רבים ציפו שהיילי, השגרירה האמריקנית לשעבר לאו"ם, תנצח במדינה הנחשבת למדינת "הבית שלה", מאחר ושימשה בה בעבר כמושלת.

למרות ההפסד, החמישי ברציפות מאז החלה ההצבעה במדינות ארה"ב, היילי הודיעה כי אינה פורשת מהמרוץ. לדבריה: "אני לא מוותרת על המאבק הזה". מנגד, טראמפ אמר כי "מעולם לא ראיתי את המפלגה הרפובליקנית כל כך מאוחדת, כפי שהיא עכשיו".

עד כה ניצח הנשיא לשעבר בבחירות הפנימיות במדינות איווה וניו המפשייר, ובטריטוריה האמריקנית של איי בתולה. לפני שבועיים "ניצח" לכאורה גם בנבדה, למרות שהחרים את הבחירות. טראמפ כעס על שיטת הבחירה השונה מיתר המדינות, לפיה, למרות בחירת המצביעים, מתכנסת ועדה שקובעת את המנצח ויכולה להכריז על מועמד אחר במקום זה שנבחר ברוב קולות. היילי התמודדה למעשה מול עצמה, וזכתה רק ל-40 אחוז מהקולות. היתר הצביעו למועמד "לא ידוע".

בעוד שלושה שבועות, ב-12 במרץ, יצביעו ביממה אחת, המכונה "יום שלישי הגדול", 12 מדינות. אם טראמפ ינצח בהן, דרכו למועמדות המפלגה סלולה.

תגיות:דונלד טראמפבחירות בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה