חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "המאמץ המלחמתי הוא מנוף לשחרור חטופים"

כוחות צה"ל חיסלו עשרות מחבלים בחאן יונס ובמרחב זייתון. חיזבאללה אישר כי מפקד בכיר בשורותיו נהרג בתקיפת צה"ל בלבנון

  • ט"ו אדר א' התשפ"ד
פעילות במרחב זייתון ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות במרחב זייתון ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסום כי קצין צה"ל, רס"ן אייל שומינוב הי"ד, בן 24 מכרמיאל, מפקד פלוגה בגבעתי, נהרג מפגיעת טיל נ"ט במהלך קרב עם מחבלים בצפון רצועת עזה. בכך עלה מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה ל-577.

צה"ל הרחיב במהלך סוף השבוע את הפעולה הצבאית במרחב זייתון, בפאתי העיר עזה, במהלכה נהרג הקצין, ושב למקומות בהם פעל לפני שהתמרון הקרקעי נע דרומה למרחב חאן יונס. הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב בצפון רצועת עזה, יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן ומפקדים נוספים.

הלוי הדגיש כי "אנחנו עושים מהלך של העמקת הישג, יש אזורים שכבר היינו בהם ואנחנו חוזרים עם מודיעין טוב יותר ועושים הישג שהוא הרבה יותר גבוה והרבה יותר עמוק, תרתי משמע". הרמטכ"ל התייחס גם למשא ומתן על עסקת חטופים: "מאמץ הלחימה הוא הפעולה הכי אפקטיבית שעוזרת למי שנושא ונותן בכל מיני מקומות על שחרורם. זה המנוף שאנחנו מורידים על חמאס, ואתם מורידים אותו מצוין, צריך להמשיך ולהוריד אותו חזק".

על רקע האפשרות שצה"ל יתקוף בקרוב ברפיח, בהנחה שלא תהיה הפוגה במסגרת עסקה לשחרור חטופים, הצבא פיזר ברפיח כרוזים של העיתון השבועי "אל-וואקע", שפרסם התייחסות להפגנות ברצועה נגד חמאס, תחת הכותרת "סינוואר לא עונה - אבל אנחנו כן". נכתב כי השבוע קיבלה פלסטינית מאות שקלים מצה"ל בתמורה למידע על מיקום חטופים, וכן כי צה"ל חיסל מספר אחראים על העברת הכספים לחמאס.

דובר צה"ל עדכן הערב כי כוחות צה"ל חיסלו ביממה אחרונה מחבלים רבים בלחימה בחאן יונס. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 זיהו באמצעות רחפן חוליית מחבלים שהתכוננה לשיגור נ"ט, והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את החולייה. כוחות אוגדה 162 חיסלו מחבלים רבים בתקיפות אווירות ובהיתקלויות בשטח בפשיטה על שכונת זייתון בעזה, ואיתרו אמל"ח ומטען מוכן להפעלה. לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו מחבלים רבים בירי צלפים מדויק, וצוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל מחבלים בפעילות במרכז הרצועה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 זיהו שלושה מחבלים, וחיסלו אותם על ידי הכוונת מסוק קרב.

במהלך פעילות של חטיבה 7 הלוחמים פשטו על עשרות תשתיות טרור, ואיתרו את ביתו של בכיר במודיעין הצבאי של חאן יונס, וסמוך אליו אותר פיר ואמצעי לחימה. הפיר הושמד. בפשיטה נוספת על מספר מבנים אותם חמאס הסב למתחם לחימה, הלוחמים איתרו פצצות מרגמה ומחסניות בתוך שקים של אונר"א. כמו כן, אותרו והוחרמו קלאצ'ניקובים, קליעים, רימונים, מטענים, רחפנים, משגרי RPG, מטעני רסס ואמצעי תקשורת. באחת מההתקפות זיהו הלוחמים שמונה מחבלים שהתקרבו אל הכוחות וחיסלו אותם באמצעות טיל מדויק.

חיזבאללה אישר כי אחד ממפקדיו נהרג בלבנון

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה היום כי ישראל תקפה באמצעות ארטילריה בעיירות אל-ג'בין, מג'דל זון ועיתא א-שעב שבדרום המדינה. עוד נטען כי בעיתא א-שעב בוצעה גם תקיפה של כטב"ם.

ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח מפי מקורות כי בכיר חיזבאללה, בשם מוחמד עלויה, מת מפצעיו, אחרי שנפצע ב-12 בפברואר בתקיפת רכבו בדרום לבנון. לפי דיווחים, מדובר במפקד בכיר באזור מארון א-ראס. הדיווח על מותו הופיע גם בערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני. מפרוץ המלחמה חיזבאללה הודיע על מותם של 212 מאנשיו.

תגיות:עזהחיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה