חדשות בארץ

דיווח: אם חמאס יתגמש בתנאים, משלחת ישראלית תצא לפגישה בפריז

המתווכים הקטארים העבירו מסר לישראל, לפיו ראשי החמאס מוכנים לדון בשלב ראשון של עסקה שתוביל לשחרור חטופים תמורת הפוגה. התשובה הרשמית תימסר היום ואז תיתכן פגישה בפריז

מיצג למען החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/FLASH90)מיצג למען החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

בישראל מצפים לקבל היום (חמישי) תשובה מצד הנהגת החוץ של החמאס, היושבת בקטאר, להצעה של שחרור חטופים, תמורת הפוגה בת חודש ימים ושחרור אסירים פלסטינים. ההצעה הועלתה על ידי האמריקנים והועברה לראשי החמאס דרך המתווכים הקטארים.

על פי דיווח של התקשורת בקטאר, המתווכים העבירו במסר לישראל לפיו ראשי החמאס מוכנים לשקול בחיוב עסקה חלקית על בסיס "הומניטרי, וללא עסקה כוללת". הקטארים הוסיפו כי חלק מראשי החמאס נוטים "להנמיך דרישות בנוגע למספר המשוחררים מקרב האסירים הביטחוניים בישראל, וגם ביחס לערבויות הבינלאומיות שחמאס דורש לגבי שיקום הרצועה, נסיגת ישראל והפסקת הלחימה מצד צה"ל".

ראש ה-CIA וויליאם ברנס צפוי להגיע מחר לפריז לפגישה עם בכירים מקטאר ומצרים, ובישראל הודיעו כי אם החמאס יעביר היום תשובה חיובית להצעה, משלחת ישראלית תצא לפריז. מקורות מצריים מסרו לרשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" כי השיחות של משלחת חמאס עם הבכירים המצרים, בנוגע להפסקת אש ברצועת עזה, הוגדרו כחיוביות.

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, אמר אמש במסיבת עיתונאים כי "יש ניסיונות בימים אלו לקדם מתווה חדש, וסימנים ראשוניים שמעידים על אפשרות להתקדם. אנחנו לא נפסיק לחפש את הדרך, ולא נפספס שום הזדמנות להחזיר את הבנות והבנים הביתה". לדברי גנץ, "בזירת הלחימה, אנו בפני פעולה ברפיח, שתחל לאחר פינוי האוכלוסייה מהאזור. אם לא יהיה מתווה חטופים, נפעל גם בזמן הרמדאן".

גורמים בכירים בישראל אמרו כי לא ברור מהיכן יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שואב את המידע על התקדמות במגעים לעסקה. לדברי הגורמים, נכון לעכשיו ישראל טרם קיבלה תשובה חיובית מהמתווכים לראש המוסד לגבי התגמשות בעמדת החמאס. עוד ציינו הגורמים כי עוד מוקדם לדבר על התקדמות.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה