הורים וילדים

כיצד אסייע לילדיי להתמודד עם שינויים חברתיים? המדריך המלא

מה עושים כשהילד מתחיל מוסד לימודים חדש, עובר דירה לעיר אחרת או מנסה להתחבר לחברים חדשים? כך תעזרי לילדייך

אא

כשילדים מתמודדים עם שינויים חברתיים, כגון התחלת שנה חדשה בגן, הצטרפות לכיתה חדשה או התקרבות לחברים חדשים, יכול להיות שהם ירגישו חוסר ביטחון ולחץ. כהורים, יש לנו תפקיד חשוב: לסייע להם להתמודד עם השינויים החברתיים הללו, ולספק להם את התמיכה והכלים הנדרשים כדי להתגבר על האתגרים. במדריך הזה תמצאו כמה טיפים וכלים שיעזרו לכם לסייע לילדים שלכם להתמודד בצורה חיובית עם השינויים החברתיים.

1.      ליצור סביבה תומכת: חשוב ליצור סביבה ביתית תומכת ומקבלת, שבה ילדכם ירגיש בטוח ומוגן. תנו לו להבין שאתם כאן כדי לסייע ולתמוך בו בכל רגע ובכל מצב. הזכירו לו שהוא יכול לשוחח איתכם על כל דבר, והקשיבו בסבלנות ובהבנה.

2.      להקנות כלים חברתיים: ילדים צעירים יכולים לעיתים קרובות להיות חסרי כלים חברתיים שיסייעו להם להתמודד עם שינויים חברתיים. כהורים, ניתן לסייע להם לפתח כישורים חברתיים על ידי תרגול יכולות, כמו יכולת התמודדות עם רגשות, יכולת לתת ולקבל משוב ויכולת לתקשר ביעילות.

3.      להכין את הילד לשינויים: כאשר ילדים מתמודדים עם שינויים חברתיים, יכול להיות שהם ירגישו חוסר ביטחון ולחץ. כהורים, ניתן לסייע להם להתמודד עם השינויים הללו על ידי כך שנכין אותם מראש לשינויים הקרובים. ניתן לדבר איתם על השינויים העתידיים, להסביר להם מהן הציפיות לקראת העתיד ולהבטיח להם שהם יסתדרו ויתרגלו לשינוי בהצלחה.

4.      לעודד חברויות חדשות: כשילדים מכירים חברים חדשים, יכול להיות שהם ירגישו חוסר ביטחון ואי נוחות. כהורים, ניתן לעודד אותם להכיר חברים חדשים, ולהתנהל ביחסים חברתיים חיוביים. ניתן להזמין ילדים לביתכם למשחקים או לסדנאות יצירה, ולעודד את ילדיכם להשתתף בפעילויות חברתיות כמו חוגים או תנועות נוער.

5.      להיות דוגמא חיובית: כהורים, אנחנו הדוגמא החיובית הכי חשובה לילדים שלנו. ניתן להציג להם דוגמאות חיוביות של התמודדות עם שינויים חברתיים, ולהראות להם כיצד אנחנו מתמודדים עם רגשות כמו חוסר ביטחון ולחץ. ניתן לשתף אותם בסיפורים אישיים, ולהסביר להם איך גם אנחנו נתקלים באתגרים חברתיים, וכיצד אנחנו מתמודדים איתם.

בהצלחה!

 

הכותבת היא אימא ל-3 מתוקים, מדריכת הורים ומאמנת ילדים ונוער לפיתוח כישורים חברתיים והעצמה אישית

תגיות:הורים וילדיםהתמודדות בחברה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה