בריאות ותזונה

מפחיד: המרכיב שנמצא במזון שאתם אוכלים עלול להיות הרסני

חומרים משמרים מסוכנים לגוף שלנו, אבל החומר שנמצא בגבינה, נקניקיות ובירה למשל עשוי להיות הרסני. המומחים קובעים: "המחקר הראשון שהדגים שהחיידקים המועילים במעי רגישים לאנטיביוטיקה ניסין"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חומרים משמרים יכולים להזיק מאוד לגוף שלנו. מחקר חדש שפורסם ב-ACS Chemical Biology  מצא כי מרכיב מסוים שנמצא במזון שאנחנו אוכלים עלול להיות בעל השפעה הרסנית לגוף שלנו. המרכיב הזה נמצא כמעט בכל מזון שאנחנו מכניסים לגוף, החל מגבינה, נקניקיות, בירה ועוד. לפי המחקר, ההשלכות שלו   על הגוף עלולות להיות הרסניות.

הממצאים האלה עלו דרך חוקרים מאוניברסיטת שיקגו ואוניברסיטת אילינוי. אלה העלו שאלות לגבי חומרים משמרים ומצאו שהם עלולים לפגוע בתערובת החיידקים הפנימית שלנו.

מדובר בחומר בשם ניסין, מעין אנטיביוטיקה שמוסיפים למזון. "ההשפעה שלה על חיידקי המעיים שלנו לא נחקרה היטב עד כה", אומר ז'נרון ז'אנג מאוניברסיטת שיקגו." למרות שניסין עשוי להיות יעיל מאוד במניעת זיהום מזון, עלולה להיות לו השפעה רבה יותר על חיידקי המעיים האנושיים שלנו".

ד"ר דלית דרימן מדינה, מומחית לרפואה משפחה, סיפרה לאתר וואלה כי "חשוב לדעת מה אנחנו מכניסים לגופנו ועד כמה חשוב לקרוא את תוויות המזון של המזון שאנחנו רוכשים. המחקר הזה רק מחזק את החשיבות הזו".

החוקרים מאוניברסיטת יצרו שישה חומרים דמויי ניסין ובדק את ההשפעה שלהם על חיידקים מועילים או חיידקים מזיקים שנלקחו ממעי אנושי. כל אחת מהן הובילה למסקנה אחרת, אבל כולן היו בעלות השפעה על החיידקים המועילים בגוף שלנו.

"לא ניתן לומר באופן גורף מה השפעתם של חומרים משמרים על המעי שלנו אך מחקר זה מדגים שהחומר שנבדק הוא בעל יכולת להשפיע על מיקרוביום המעי בצורה שלא ניתן היה לצפות מראש", מסבירה ד"ר דרימן לאתר. "לפי דברי החוקר הראשי שביצע את המחקר, זהו המחקר הראשון שהדגים שהחיידקים המועילים במעי הם רגישים לאנטיביוטיקה ניסין, ושהם לעתים רגישים יותר מהחיידקים המזיקים במעי.

"עם הכמויות בהן משתמשים באנטיביוטיקה הזו בתעשיית המזון, סביר מאד שהיא פוגעת בבריאות המעי שלנו. אם בעבר שימור המזון נעשה באמצעים כמו מלח או אלכוהול, הרי שבשנים האחרונות השיטות המסורתיות הללו הוחלפו בחומרי שימור מודרנים וביניהם האנטיביוטיקה ניסין.

בשנים האחרונות הולכים ומצטברים מחקרים המעידים על כך שתעשיית המזון המודרנית אינה תורמת לבריאותינו. המחקר הנוכחי מצטרף לעדויות הללו ומראה שהאנטיביוטיקה ניסין יכולה לפגוע במאזן החיידקים במעי שלנו ובעקבותיו לפגיעה בבריאות המעי והגוף כולו".

תגיות:נקניקיותבירהגבינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה