חדשות בארץ

חמאס טוען: יחיא סינוואר חלה בדלקת ריאות שהסתבכה

על רקע השאלות שעולות סביב מקום מחבואו והדיווחים שהוכחשו לפיהם נמלט מעזה, בצמרת חמאס הבהירו כי מנהיגם סובל ממחלה

סינוואר (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)סינוואר (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
אא

על רקע השאלות שעולות סביב מקום הימצאו של יחיא סינוואר וההכחשות של ישראל על רקע הדיווחים כי נמלט למצרים, גורמים בחמאס טוענים כי מנהיגם חולה.

אתמול פורסם בחדשות 12 כי גורם אזורי נוסף יצר קשר עם חמאס ודרש להפסיק את המלחמה. עוד דווח, כי בימים האחרונים נוצר קשר בין בכירים במדינה הערבית שמקורבת לחמאס, לחמאס עזה.

בכירים ערביים, כך לפי הדיווח, אמרו לחמאס: "לא השגתם כלום, על איזה ניצחון אתם מדברים?", והפעילו לחץ לעצור את המלחמה. הם קראו לארגון הטרור לקדם הפסקת אש, כשאנשי חמאס הגיבו: "מצבנו רע, יש מחסור בתחמושת והתפוררות של המסגרות הצבאיות". הכתב אוהד חמו מדווח כי על רקע הדיווחים שסינוואר "מנותק קשר", אותם בכירים ערביים דיווחו ששמעו מצמרת חמאס משהו אחר. לטענתם, סינוואר "סובל מדלקת ריאות שהסתבכה".

אמש דווח כי אנשי חמאס, בראשות איסמאעיל הנייה, הגיעו לפגישה במצרים. באילאף הסעודי טוענים כי סינוואר ברח למדינה, אך בישראל מכחישים זאת. עדיין לא ברור היכן מנהיג חמאס נמצא באמת ובישראל ציינו על רקע הדיווחים כי אין כל מידע מודיעיני שתומך בכך שסינוואר ברח למצרים. בנוסף, בישראל מדגישים כי סינוואר שוהה מתחת לקרקע, במנהרות במרחב ח'אן יונס. לכן צה"ל פועל במרחב הזה.

על רקע הפגישה במצרים, עוד פורסם כי ישנם מגעים לפסגה נוספת בפריז. בישראל טוענים שחמאס עדיין מסרב להידברות ומקשיח עמדות, אך מודעים לאינטרס המשותף בעניין הזה. בישראל טענו בנוסף שארגון הטרור מתבצר בעמדותיו. התקשורת עם סינוואר, כך לדבריו, משולה ל"חציית ים סוף". עוד העריכו כי ההתקרבות לחודש הרמדאן יוצרת הזדמנות לקדם את המשא ומתן.

בדרג הביניים של חמאס מדברים בימים האחרונים על אפשרות למצוא מחליף לסינוואר. השיחות האלה מביאות להערכה כי בחמאס נערכים לאחת משתי אפשרויות: או שיסתתר לטווח ארוך, או שיחוסל על ידי צה"ל.

במערכת הביטחון מעריכים כי סינוואר צמצם את מספר האנשים סביבו, על מנת שלא יגיע כל מידע שיוביל לתפיסתו, וכך הוא יוכל להימלט ממקום למקום. ישראל קיבלה מסר דומה גם מהמתווכות, שאמרו כי ישנו בתשובת חמאס בגלל בעיות תקשורת.

 

תגיות:חמאסיחיא סינווארחרבות ברזלסינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה