סלבס בהתחזקות

יובל דיין: "תהליך ההתחזקות שלי הביא איתו אור אחר של שבת"

הזמרת שיתפה את עוקביה: "מחכה כל השבוע לרגע הזה שהיא נוחתת לעולם. מודה על המתנה הזאת ועל הזכות להיות יהודייה"

יובל דייןיובל דיין
אא

"מאז הטבח השבתות עוברות עליי אחרת. תמיד אהבתי את שבת, גם כחילונית גדלנו בבית מסורתי ויש את הלחץ הזה של לפני להספיק לדגם את הכל לפני שהמלכה מגיעה. תמיד היה ברור שמדובר במלכה", כך כתבה הזמרת יובל דיין לעוקביה בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה.

דיין התבטאה לאחרונה לא מעט פעמים בנוגע לתהליך הרוחני שהיא עוברת. היא שומרת שבת ונגיעה והתייחס לכך גם הפעם. "עם השנים תהליך ההתחזקות שלי הביא איתו אור אחר של שבת, עם יותר ידע והלכות ופרשות שבוע", כתבה. "משהו במלחמה החזיר אותי למקום הפשוט מולה, אני מוצאת את עצמי מחכה כל השבוע לרגע הזה שהיא פשוט נוחתת לעולם וצובעת אותו באור אחר, מרגיעה ואוספת בתוכה את כולנו. היא רק יצאה אתמול, אבל אני מודה על המתנה הזאת ועל הזכות להיות יהודייה".

הזמרת זכתה לתגובות רבות בעקבות הדברים שכתבה. אלו לא הדברים היחידים שפרסמה השבוע. היא יצאה לאחרונה עם אלבום חדש ובו שבעה שירים מטלטלים שקשורים למלחמה ולשכול. אפשר להבחין בסגנון האלבום דרך שמות השירים: "תפילה לעני", "ואפילו בהסתרה", ו"יגדל אלוקים חי". 

"האדמה של כולנו נשמטה תחת הרגליים", הסבירה. "המקום שהיה הכי מוגן ושמור נפרץ בקלות מחרידה, והותיר את כולנו משותקים. כשמקומות נפרצים, אוטומטית מתחילה אצלי תנועה לשמור, להגן ולכסות, להתבונן על השורש. על הנקודה הזו שלא נמחקת לעולם. קודם כל לסגור את הפתח ולחזור לנקודה הכי יציבה שקיימת, והיא עצם היותי יהודייה.

"ככל שהאנטישמיות הולכת וגוברת בעולם, היהדות שבי מתחזקת. אני מרגישה שחזית הלחימה שלי היא על הרוח ועל האמונה, על המשותף שבינינו. מאחלת לכולנו להרגיש בבית עם היהדות שלנו, ולהתפאר בה. רק ביחד ננצח".

בחודש שעבר בחרה דיין לשתף סטורי בחשבון האינסטגרם שלה ובו תמונות של הרב קוק והבעל שם טוב. לצדם היא כתבה: "דווקא כשהעולם מסביב כל כך אנטישמי אלינו החלטתי להפסיק להתבייש בתורה היפה שאני לומדת ובערכי הזהות שלי".

תגיות:יובל דייןשבתאנטישמיותחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה