חדשות בארץ

השקר הפלסטיני בדיון בהאג: "יש אפרטהייד בגדה ורצח עם בעזה"

שופטי בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג החלו לדון בדרישת הרשות הפלסטינית להכריז על השליטה הישראלית ביו"ש כ"כיבוש". שר החוץ הפלסטיני טען בדיון כי צה"ל מבצע רצח עם בעזה. ישראל החליטה להחרים את הדיון ולא להכיר בו

בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: Shutterstock)בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: Shutterstock)
אא

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג החל היום (שני) לדון, לבקשת הרשות הפלסטינית, ב"חוקיות השליטה הישראלית ביהודה ושומרון". הרשות ביקשה לקבל חוות דעת של בית הדין, שאם יפסוק לטובתה היא תועבר למועצת הביטחון של האו"ם. ישראל החליטה שלא לשלוח נציגות משפטית לדיון, ולא להכיר בסמכות בית הדין לדון בסוגייה.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, הציג את עמדת הרשות ואמר לשופטים כי "ישראל מבצעת אפרטהייד. שני מיליון פלסטינים בעזה, חצי מהם ילדים, נהרגים ומורעבים. בגדה זה קורה ל-1.7 מיליון פלסטינים. בסך הכול, שבעה מיליון פלסטינים ממשיכים להיות מוכחשים בנוגע לחזרה שלהם הביתה. רצח העם בעזה והכיבוש הישראלי חייבים להסתיים. פלסטין רוצה להגשים את זכויות אנשיה, צריך להיות צדק של שתי מדינות - פלסטין וישראל. אנחנו רוצים שלום שמכבד את החוק הבינלאומי. לקח לנו שנים של מאבק, ועלינו להבין שהכיבוש הישראלי לא חוקי וחייב להיפסק מיד".

לדבריו, "החוק קובע כי הכובש לא מבקש לשלוט בשטח וחייב לשמור על הסטטוס קוו כך שלא יהיה בו משהו קבוע. מה שגורם לכיבוש הישראלי להיות לא חוקי הוא הרצון של ישראל להפוך אותו לקבוע, ושינוי שמם של המקומות לישראליים, מהתנ"ך - יהודה ושומרון. ישראל רוצה לכבוש לצמיתות את השטח ולהפוך את ישראל ל'ישראל השלמה'".

נציגה אחרת מטעם הפלסטינים אמרה בדיון: "ישראל לא מאפשרת לפלסטינים לבנות בצורה חוקית במזרח ירושלים. למרות הבקשה של האו"ם למנוע נשק מהמתיישבים היהודים, האלימות שלהם ממשיכה ולעיתים נדירות, אם בכלל, הם נשפטים עליה. בעזה העונש הקולקטיבי מחריף עם המצור. ב-2016 כינה מזכ"ל האו"ם את המצור בעזה 'עונש קולקטיבי', ועכשיו מפציצים אותה וכמעט כל האוכלוסייה שלה נעקרה מביתה".

ישראל לא מכירה בסמכות בית הדין

מכיוון שלא מדובר בבקשה לפסק דין, הדיון לא מתנהל בדומה להליך שהחל בחודש שעבר בהאג בנוגע לתלונה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל, על רקע המלחמה בעזה.

בדיון שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש המל"ל צחי הנגבי, שר המשפטים יריב לוין, שר החוץ ישראל כץ והסנגור המיוחד שמונה על-ידי הממשלה מלקולם שואו, הוחלט כאמור שישראל לא תשלח נציג לדיון בנוגע לחוקיות השליטה ביהודה ושומרון. הנימוק: ישראל לא מכירה בסמכות בית הדין לדון בבקשות מהסוג הזה.

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסה לדיון שהתקיים היום בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג: "ישראל לא מכירה בלגיטימיות הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג בעניין 'חוקיות הכיבוש', מהלך שנועד לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיומיים". עוד נמסר כי "הדיון בהאג הוא חלק מהניסיון הפלסטיני להכתיב את תוצאות ההסדר המדיני ללא משא ומתן. נמשיך להדוף ניסיון זה, והממשלה והכנסת מאוחדות בדחיית מגמה פסולה זו".

תגיות:הרשות הפלסטיניתבית הדין הבינלאומי בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה