חדשות בארץ

בעקבות דבריו האנטישמיים: נשיא ברזיל הוכרז אישיות לא רצויה בישראל

שר החוץ ישראל כץ נפגש עם שגריר ברזיל בישראל באתר "יד ושם", נזף בו על דברי הנשיא דה סילבה ובישר לו על ההחלטה הישראלית. כץ דרש התנצלות פומבית מהעומד בראש המדינה הדרום אמריקנית

כץ ושריר ברזיל בישראל (צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ)כץ ושריר ברזיל בישראל (צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ)
אא

בעקבות דבריו החמורים של נשיא ברזיל: שר החוץ ישראל כץ נזף היום (שני) בשגריר ברזיל בישראל, והכריז על נשיא ברזיל לואיז לולה דה סילבה כאישיות בלתי רצויה בישראל.

אתמול החליט כץ לזמן את השגריר, פדריקו מאייר, לשיחת נזיפה, וזו התקיימה היום באתר "יד ושם" בירושלים. שר החוץ הציג לשגריר הברזילאי את ספר השמות, הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, כולל בני משפחתו, סבו ישראל כץ וסבתו שפרינצה.

כץ אמר למאייר: ״הבאתי אותו למקום שמעיד יותר מכל על מה שעשו הנאצים והיטלר ליהודים, בהם בני משפחתי. ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה. לא נסלח ולא נשכח - בשמי ובשם אזרחי ישראל תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יתנצל ויחזור בו מדבריו".

נשיא ברזיל ניפק אתמול הצהרה מקוממת נגד ישראל. בריאיון שהעניק לכלי תקשורת בארצו, בעת ביקור באתיופיה, טען דה סילבה כי ישראל מבצעת בעזה "רצח עם". אלא שאמירה זו מפיו לא הייתה היחידה. נשיא ברזיל הוסיף משפט חמור כפליים, והשווה את צה"ל ואת ישראל לנאצים. לדבריו: "מה שקורה ברצועת עזה איננו מלחמה. זו אינה מלחמה של חיילים נגד חיילים. זו מלחמה בין צבא עם מוכנות גבוהה לבין נשים וילדים. מה שקורה ברצועת עזה לעם הפלסטיני לא קרה בשום תקופה אחרת בהיסטוריה. למעשה, זה קרה לפני כן: כשהיטלר החליט להרוג את היהודים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את דה סילבה: "דברים מבישים וחמורים, מדובר בזילות השואה. ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום. ישראל נלחמת למען הגנתה והבטחת עתידה עד לניצחון המוחלט והיא עושה זאת תוך שמירה על הדין הבינלאומי".

יו"ר יד ושם, דני דיין, ציין כי "דבריו המבישים של נשיא ברזיל לולה דה סילבה הם שילוב מקומם של שנאה ובורות. על פי הגדרת IHRA, ארגון בו ברזיל עצמה משקיפה במגמה להיות חברה, זוהי התבטאות אנטישמית מובהקת. השוואה של מדינה הנלחמת בארגון טרור, שטבח בלמעלה מ-1200 מאזרחיה ללא כל הבחנה, למעשי הנאצים שהשמידו 6 מיליון יהודים, ראויה לכל גינוי. מעציב שמנהיג מדינה יורד לשפל כזה של עיוות קיצוני של השואה".

הערב הודיעה לשכתו של נשיא ברזיל כי הוחלט ששגריר המדינה בישראל יחזור הביתה. זאת, לאחר שכונה "אישיות בלתי רצויה" על ידי שר החוץ ישראל כץ. שר החוץ הישראלי הגיב על כך: "לא נרכין ראש. עד שנשיא ברזיל לא יתנצל ויחזור בו מדברי ההסתה האנטישמיים שהטיח בעם היהודי ובישראל - הוא יהיה אישיות בלתי רצויה במדינת ישראל".

תגיות:ישראל כץאנטישמיותנשיא ברזיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה