חדשות בארץ

מתכוננים לאפשרות שיחוסל? בחמאס דנים באפשרות למצוא לסינוואר מחליף

בדרג הביניים של ארגון הטרור מתחילים להפנים את המציאות. שר הביטחון גלנט: "בחמאס מחפשים מחליף לסינוואר, יש מכרז מי יהיה הגורם השולט - תחנת עזה של חמאס לא עונה"

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

בדרג הביניים של חמאס מדברים בימים האחרונים על אפשרות למצוא מחליף למנהיג, יחיא סינוואר. השיחות האלה מביאות להערכה כי בחמאס נערכים לאחת משתי אפשרויות: או שיסתתר לטווח ארוך או שיחוסל על ידי צה"ל.

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר כי "בחמאס מחפשים מחליף לסינוואר", על סמך מודיעין ומסרים שישראל מקבלת מכמה מדינות, לפיהם סינוואר לא מתקשר עם פקודיו. בנוסף, סינוואר מנותק קשר גם עם הנהגת חמאס בחו"ל.

כוחות צה"ל הגיעו למקום שבו אותרו ממצאים המעידים על כך שסינוואר שהה בו כמה ימים קודם. יחד עם זאת, בצה"ל לא מצאו סימנים לשהות חטופים באותו אזור. במערכת הביטחון מעריכים כי סינוואר צמצם את מספר האנשים סביבו, על מנת שלא יגיע כל מידע שיוביל לתפיסתו וכך הוא יוכל להימלט ממקום למקום. ישראל קיבלה מסר דומה גם מהמתווכות, שאמרו כי ישנו בתשובת חמאס בגלל בעיות התקשורת עם מנהיג חמאס.

שר הביטחון גלנט אמר אתמול בדיון בפיקוד הדרום: "בחמאס מחפשים מחליף לסינוואר, יש מכרז מי יהיה הגורם השולט - תחנת עזה של חמאס לא עונה. כניעתם של מאות המחבלים בבתי החולים בח'אן יונס מוכיחה כי חטיבת ח'אן יונס הוכרעה, והמחבלים מפחדים להילחם".

"לחמאס אין אמון במפקדיו, זה דבר מאוד מאוד בולט", הוסיף בהמשך. "בנוסף, תחנת חמאס-עזה אינה עונה, אין עם מי לדבר כמנהיגות בשטח והנהגת החוץ מחפשת הנהגת פנים. זאת אומרת יש מכרז של מי ינהל את עזה, אין גורם ששולט ואין גורם שפועל".

בכיר חמאס, מוחמד נזאל, ענה אתמול לגלנט בריאיון לאל-ג'זירה ואמר כי "השיח הישראלי על פירוק יכולות ההתנגדות בעזה לא נכון. סינוואר עדיין ממלא את תפקידו כמנהיג חמאס וכל מנהיגי הארגון נבחרים באמצעות בחירות".

תגיות:חמאסחיסול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה