חדשות בארץ

זעם בירושלים: נשיא ברזיל השווה את פעולת צה"ל בעזה למעשי הנאצים בשואה

לואיז אינסיו לולה דה סילבה, המוביל קו אנטי ישראלי, אמר כי ישראל מבצעת בעזה "רצח עם". שר החוץ ישראל כץ הורה לזמן את שגריר ברזיל בישראל לשיחת נזיפה. ראש הממשלה נתניהו: "מדובר בזילות השואה"

נשיא ברזיל (צילום: shutterstock)נשיא ברזיל (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ברזיל, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, ניפק היום (ראשון) הצהרה מקוממת נגד ישראל. בריאיון שהעניק לכלי תקשורת בארצו, בעת ביקור באתיופיה, טען דה סילבה כי ישראל מבצעת בעזה "רצח עם".

אלא שאמרה זו מפיו לא הייתה היחידה. נשיא ברזיל הוסיף משפט חמור כפליים, והשווה את צה"ל ואת ישראל לנאצים. לדבריו: "מה שקורה ברצועת עזה איננו מלחמה. זו אינה מלחמה של חיילים נגד חיילים. זו מלחמה בין צבא עם מוכנות גבוהה לבין נשים וילדים. מה שקורה ברצועת עזה לעם הפלסטיני לא קרה בשום תקופה אחרת בהיסטוריה. למעשה, זה קרה לפני כן: כשהיטלר החליט להרוג את היהודים".

נשיא ברזיל שינה את דעתו על ישראל מאז תחילת המלחמה. לאחר המתקפה על העוטף טען כי יש לגנות את מתקפת הטרור בשמחת תורה. אלא שחודש לאחר תחילת התמרון הקרקעי בעזה, הוא החל למתוח ביקורת על ישראל והורה גם לשגרירו לאו"ם להוביל קו אנטי ישראלי. ברזיל פעלה לא אחת במועצת הביטחון באו"ם להוביל להחלטה לסיום המלחמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את דה סילבה: "דברים מבישים וחמורים, מדובר בזילות השואה. ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום. ישראל נלחמת למען הגנתה והבטחת עתידה עד לניצחון המוחלט והיא עושה זאת תוך שמירה על הדין הבינלאומי".

שר החוץ ישראל כץ החליט לזמן את שגריר ברזיל בישראל לשיחת נזיפה. בהודעה של שר החוץ נאמר כי "הדברים של נשיא ברזיל מבישים וחמורים. אף אחד לא יפגע בזכותה של ישראל להגן על עצמה. הוריתי לאנשי משרדי לזמן את שגריר ברזיל לשיחת נזיפה מחר".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הוסיף: "נשיא ברזיל באמירה מחפירה שמעידה על בורות ואנטישמיות. מדינת ישראל שבורת לב ומזועזעת מהטבח שנעשה באזרחיה, 134 עדיין חטופים במנהרות בעזה".

יו"ר יד ושם, דני דיין, ציין כי "דבריו המבישים של נשיא ברזיל לולה דה סילבה הם שילוב מקומם של שנאה ובורות. על פי הגדרת IHRA, ארגון בו ברזיל עצמה משקיפה במגמה להיות חברה, זוהי התבטאות אנטישמית מובהקת. השוואה של מדינה הנלחמת בארגון טרור, שטבח בלמעלה מ-1200 מאזרחיה ללא כל הבחנה, למעשי הנאצים שהשמידו 6 מיליון יהודים, ראויה לכל גינוי. מעציב שמנהיג מדינה יורד לשפל כזה של עיוות קיצוני של השואה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב אף הוא לדבריו של נשיא ברזיל: "דבריו הבזויים מעוררים קבס, אך אינם מפתיעים כלל, כאשר מדובר בנשיא מושחת, תומך נלהב של ארגון ה-BDS אשר בחמאס רואים בו ידיד קרוב. מדינת ישראל וצה"ל נלחמים בעזה מלחמה מהמוצדקות ביותר. שום מנהיג אנטישמי לא יגיד לנו כיצד לפעול להחזרת הביטחון לעם המופלא שלנו".

תגיות:אנטישמיותמלחמת חרבות ברזלנשיא ברזיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה