חדשות בארץ

נתניהו: "ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית"

לאור הצהרות שפורסמו בשמם של גורמים בממשל ביידן בגיבוי הנשיא האמריקני, ראש הממשלה הביא להצבעת השרים הצהרה לפיה ישראל תתנגד לכל מהלך שיוביל להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית

נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את ההחלטה ההצהרתית שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין התנגדות ישראל לתכתיבים בינלאומיים.

נתניהו ביקש מהשרים לאשר הצעת התנגדות להכרה חד צדדית בהקמת מדינה פסלטינית, וזאת לאור פרסומים, אשר מקורם בגורמים בממשל האמריקני בגיבוי הנשיא ג'ו ביידן, לפיהם ארה"ב מובילה מהלך להכרה חד צדדית בהקמת מדינה פלסטינית.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "לאור הדיבורים שנשמעים לאחרונה בקהילה הבינלאומית על ניסיון לכפות על ישראל באופן חד צדדי מדינת פלסטינית, אני מביא היום לאישור הממשלה החלטה הצהרתית בנושא הזה. אני בטוח שהיא תזכה להסכמה רחבה מאוד".

על פי נוסח ההצהרה שהעלה נתניהו לאישור השרים, "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר הקבע עם הפלסטינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזאת, בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר, תעניק פרס עצום לטרור, פרס שלא היה כדוגמתו, ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

השר גדעון סער תמך בהצעת נתניהו: "הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית תשליך על ביטחון ישראל. כבר היום יש ניסיונות לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בין היתר במסגרת מוסדות משפט בינלאומיים. ישראל דורשת בצדק חופש פעולה ביטחוני ביו"ש ובעזה כדי להילחם בטרור, אולם בחיים המדיניים לא מקובל שמדינה פועלת תדיר בשטחה של מדינה אחרת. האבסורד הגדול ביותר הוא הטענה כאילו מדינה פלסטינית היא שתיתן ביטחון לישראל".

סער הוסיף כי "הכרה בין לאומית חד צדדית במדינה פלסטינית, אם חלילה תהיה - תיזכר כמו הקרבת צ׳כוסלובקיה ב-1938". הוא קרא לקמפיין הסברתי בארה"ב, שיבהיר כי מדינה פלסטינית אחרי ה-7 באוקטובר משמעותה היא כמו לתת מדינה לאל קעידה אחרי פיגועי 11 בספטמבר. הוא הציע להוסיף לנוסח שהוצע על ידי ראש הממשלה משפט שיקבע כי "מדינה פלסטינית תהיה מדינת חמאס".

תגיות:מדינה פלסטיניתישיבת ממשלהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה