חדשות בארץ

הנייה: "לא יהיה משא ומתן עד לנסיגה מלאה מעזה וסיום המלחמה"

החמאס השיב בשלילה להצעת המתווכים לוותר על חלק מדרישותיו כדי לאפשר את הנעת המשא ומתן לשחרור חטופים תמורת אסירים פלסטינים. ראש ה-CIA נחת לשיחות בישראל

כיכר החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/FLASH90)כיכר החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס הערב (חמישי) למשא ומתן שהתקיים בקהיר, ומסר בהצהרה כי "כל הסכם חייב להבטיח הפסקת אש ונסיגת הצבא מרצועת עזה - רק אז עסקת חילופי שבויים". בישראל רואים בכך כדחיית ההצעה להפוגה שתוביל לשחרור חטופים תמורת אסירים פלסטינים.

לפי דיווח ערבי, בחמאס טענו כי ישראל מסכימה ל-42 ימי הפוגה בלחימה, ללא נסיגה מלאה מרצועת עזה. כמו כן, ישראל הציעה לשחרר שלושה אסירים פלסטינים בתמורה לכל חטוף שישוחרר.

המצרים הזמינו אתמול את ישראל לשלוח היום משלחת נוספת לקהיר כדי להמשיך במשא ומתן, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לאפשר את יציאתה. ההחלטה הישראלית התקבלה לאחר שחמאס לא היה מוכן לוותר על הדרישות שהציג, אותן כינו בישראל "בלתי מתקבלות על הדעת". בלשכתו של נתניהו הבהירו כי "כל עוד חמאס לא יורד מדרישותיו ההזויות - אין טעם להגיע".

בניסיון לשכנע את ישראל לחזור לשולחן הדיונים, נחת הערב בארץ ראש ה-CIA, וויליאם ברנס. הוא נפגש לשיחות עם ראש הממשלה ועם ראש המוסד דדי ברנע, כשעל סדר היום סוגיית עסקת החטופים.

תגיות:איסמעיל הנייהמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה