חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: ממשל ביידן מקדם תוכנית להקמת מדינה פלסטינית

ממשל ביידן פועל עם מדינות ערביות, והכין נייר עמדה אשר יוביל למה שהוא מכנה "תוכנית שלום בין ישראל לפלסטינים בסיומו תוכרז מדינה ביו"ש ובעזה". שר האוצר סמוטריץ': "לא יהיה"

ג'ו ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

ממשל ביידן, בשיתוף מדינות ערביות במזרח התיכון, פועל להשלים תוכנית מפורטת ומקיפה לשלום במזרח התיכון בין ישראל לפלסטינים, כולל לוח זמנים להקמת מדינה פלסטינית. כך דווח היום (חמישי) בוושינגטון פוסט.

לפי הדיווח, התוכנית קשורה לניסיון להפסקת הלחימה בעזה ולשחרור החטופים. גורמים אמריקניים וערביים אמרו כי הפסקת אש ראשונית, שאמורה להימשך שישה שבועות, תעניק זמן לפרסום התוכנית, לגיוס תמיכה ולביצוע השלב הראשון למימוש התוכנית, כולל הקמת ממשלה פלסטינית זמנית. המטרה היא להתחיל את השלב הראשון בסוף החודש הבא. לתוכנית האמריקנית שותפות מצרים, ירדן, קטאר, סעודיה, האמירויות והרשות הפלסטינית.

הנקודות העיקריות בתוכנית: פינוי יישובים ישראלים ביו"ש, מדינה פלסטינית שבירתה במזרח ירושלים, שיקום עזה, הסכמים ביטחוניים וסידורי ממשל הן ליו"ש והן לעזה. לישראל יוצע לחתום על הסכם נורמליזציה עם סעודיה ועם מדינות ערביות נוספות, והשותפות לתוכנית יתנו ערבויות לביטחונה של ישראל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב בחריפות לדיווח: "לא נסכים בשום אופן לתוכנית הזו, שלמעשה אומרת שמגיע לפלסטינים פרס על הטבח הנורא שעשו לנו: מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. המסר הוא שמשתלם מאוד לטבוח באזרחי ישראל. מדינה פלסטינית זה איום קיומי על ישראל, כפר סבא לא תהיה כפר עזה. אדרוש בישיבת הקבינט לקבל החלטה ברורה וחד-משמעית הקובעת שישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית, ולהטלת הסנקציות על למעלה מחצי מיליון מתיישבים. אני מצפה לתמיכה ברורה מנתניהו, גנץ, איזנקוט וכל השרים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פרסם בחשבון ה-X שלו: "הכוונה של ארה"ב, יחד עם מדינות ערביות נוספות, להקמת מדינת טרור לצד מדינת ישראל היא הזויה וחלק מהקונספציה השגויה שבצד השני יש פרטנר לשלום. אחרי 7 באוקטובר ברור יותר מאי-פעם שאסור לתת להם מדינה. כשאנחנו בממשלה לא תקום מדינה פלסטינית".

השר גדעון סער הוסיף כי זו "תוכנית מסוכנת שלא רק שלא תפתור את הסכסוך אלא תהפוך אותו לבלתי פתיר. הפלסטינים יקבלו הכרה במדינה מבלי לשלם את מחיר הפשרה, וימשיכו את הסכסוך מעמדה משודרגת שתפגע בזכותה של ישראל להגנה עצמית".

שר החינוך יואב קיש דחה בריאיון ל-ynet את היוזמה האמריקנית: "אנחנו עסוקים אך ורק בניצחון בעזה. כל פרס למנצחים פשוט לא יהיה".

גם ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) הביע התנגדות: "לא יקרה! הקמת מדינה פלסטינית משמעותה הקמת מדינת חמאס, שינצח בכל מערכת בחירות שתהיה שם. צעד זה יביא לסיכון חזרת אירועי הטבח על כל הארץ כולה. אף אחד לא הציע בזמנו לארצות הברית בעקבות אירועי 11 בספטמבר להקים מדינת אל-קאעידה לאורך הגבול עם ארה"ב. הציבור הישראלי לא ייתן לזה לקרות".

תגיות:ג'ו ביידןמדינה פלסטיניתמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה