חדשות בעולם

ראש עיריית ניו יורק תקף מפגינים פרו פלסטינים והגן על ישראל

אריק אדמס, ראש עיריית ניו יורק, קרא לעבר המפגינים שהאשימו אותו ברצח עם: "קודם תחזירו את החטופים הביתה"

 אריק אדמס (צילום: shutterstock) אריק אדמס (צילום: shutterstock)
אא

במענה לקריאות אנטישמיות מצד מפגינים פרו פלסטינים, המאשימות את ישראל ברצח עם, ענה להם ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס: "קודם תחזירו את החטופים הביתה".

האירוע התרחש במהלך אחת ההפגנות, אז אחד המפגינים שלף מצלמה וקרא לעברו של ראש העירייה: "אתה מואשם ברצח עם של פלסטינים. אנחנו רק רוצים לדעת, עוד כמה ילדים פלסטינים יידרשו בשבילך בשביל לקרוא להפסקת אש, אריק אדמס, זה כל מה שאני רוצה לדעת". אדמס לא נשאר חייב וענה: "פשוט תחזירו את החטופים הביתה".

הדברים כוונו לאדמס משום שאין זו הפעם הראשונה שבה הוא מביע תמיכה פומבית בישראל. מספר ימים לאחר הטבח נאם אדמס בהפגנת התמיכה בישראל שהתקיימה מחוץ למטה האו"ם בעיר, ופנה לקהל הנרגש: "אני לא הולך להאריך במילים, אני הולך להגיד לכם 3 מילים: "אנחנו לא בסדר. אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים ילדות צעירות נלקחות מהבית ונגררות ברחובות. אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים סבתות נגררות מבתיהן וילדים נורים ליד משפחתם. אנחנו לא בסדר כשממש כאן בעיר ניו יורק יש כאלה שחוגגים בזמן שבו אסון מתרחש.  אנחנו לא בסדר כשחמאס מאמין שהם נלחמים בשם משהו בפעולות ההרסניות והמתועבות שלהם. אנחנו לא בסדר כשיש לנו עדיין חטופים שלא חזרו הביתה למשפחותיהם. אנחנו לא בסדר, ואנחנו לא הולכים להגיד שיש לשמור על קור רוח ונתנהג כאילו הכל בסדר. הכל לא בסדר".

הוא הוסיף והבהיר מאוחר יותר כי "לישראל יש זכות להגן על עצמה – וזו הזכות שאנחנו מכירים. המאבק שלכם הוא המאבק שלנו. כאן בניו יורק יש לנו את הקהילה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל. זה המקום שקולנו צריך להישמע ולהדהד ברחבי המדינה".

לדבריו, "אנחנו לא נהיה בסדר עד שכל מי שאחראי למעשה הזה ישלם על מעשיו. אנחנו לא צריכים להעמיד פנים. ואני רוצה להודות למנהיגים הדתיים ברחבי העיר, של כל הדתות, שיצרו איתנו קשר והצהירו בבירור שהם מגנים את השנאה והאנטישמיות שראינו באחד הימים הקדושים ביותר בשנה".

תגיות:ניו יורקפרו פלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה