חדשות בעולם

מרתיח: בית המשפט האירופי קבע כי השחיטה היהודית אסורה. זו הסיבה

חקיקה בבלגיה קבעה כי השחיטה היהודית אסורה, אך הוגשה עתירה בנושא. בית המשפט קבע כי הדבר נעשה מתוך הגנה על בעלי החיים. באיגוד הארגונים היהודים הגיבו: "שחיטה כשרה נועדה כדי להבטיח צמצום הסבל של החיות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בית הדין האירופי לזכויות אדם,  שמקום מושבו בשטרסבורג, דחה עתירה שהוגשה על ידי ארגונים יהודיים שביקשו לבטל חקיקה בבלגיה שאוסרת שחיטה כשרה. העתירה הוגשה נגד שני מחוזות במדינה, לאחר שאימצו את החוק שאוסר שחיטה כשרה.

בשנת 2017 קודם בבלגיה חוק שאוסר שחיטה כשרה (וגם שחיטה מוסלמית בשם "חלאל"). בשנתיים שאחרי הוא אומץ על ידי שני מחוזות: מחוז פלנדריה בו מתגוררים כ-6.5 מיליון תושבים, ומחוז ולוניה בו מתגוררים כ-3.5 מיליון תושבים. בשנת 2021 הוגשה עתירה על ידי ארגונים יהודיים ומוסלמים כאחד, שהוגשה לבית הדין לזכויות אדם בשטרסבורג הפועל תחת מועצת אירופה. הבקשה שלהם הייתה פשוטה: לבטל את אימוץ החוק מאחר והוא פוגע בחופש הפולחן והדת.

בית המשפט קבע כי לא מדובר על פגיעה בחופש הדת וזו נעשתה מתוך דאגה לזכויות בעלי החיים. לכן, הוא דחה את העתירה השבוע. אימוץ חוק איסור שחיטה כשרה כבר אומץ בעבר במחוזות מסוימים ומדינות שקיבלו בשר כשר מבלגיה. לכן, יהודי אירופה מצאו פתרונות לשחיטה כשרה, אבל בארצות אחרות.

לאחר פסיקת בית הדין עולה חשש שמדינות נוספות יאמצו את החוק, מה שיפגע ביכולת של יהודים לצרוך בשר כשר. נכון להיום, השחיטה בבלגיה מותרת במחוז בריסל, המושב העיקרי של היהודים. הפרלמנט במחוז דחה בשנת 2022 הצעת חוק שמתנגדת לכך.

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, אמר כי המגבלות על יהודים לחיות בהתאם לאמונתם מובילה לפגיעה חמורה. "הדת היהודית היא דת שחומלת לא רק על בני האדם אלא גם על בעלי החיים, והתקנות המחמירות של היהדות באשר לאופן ביצוע שחיטה כשרה, נועדו כדי להבטיח צמצום הסבל של החיות".

עוד הוא הוסיף כי "החלטת בית המשפט בשטרסבורג מאכזבת, אך לא בלתי צפויה".

תגיות:בית המשפטשחיטה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה