חדשות בארץ

נציגי החטופים הגישו תלונה בהאג: דורשים מעצר של מנהיגי החמאס

כמאה נציגים של המשפחות, וכן חטופים ששוחררו משבי חמאס, הגיעו להגשת התלונה בבית הדין הבינלאומי הפלילי. מאות אזרחים קיימו הפגנת תמיכה בישראל בסמוך למקום מושבו של בית המשפט

בית הדין הפלילי הבינלאומי (צילום: לפי סעיף 27א')בית הדין הפלילי הבינלאומי (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

כ-100 נציגי משפחות חטופים הגישו הערב (רביעי) תלונה נגד ראשי חמאס, לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בין מגישי התלונה גם מספר חטופות וחטופים ששוחררו משבי חמאס. מאות בני אדם הגיעו לעצרת תמיכה בישראל מחוץ לבית הדין, וקראו לו להתערב. התלונה כוללת כאלף דפי עדויות על רצח עם, חטיפת בני אדם, פשעי אלימות, עינויים ואישומים נוספים. הדרישה העיקרית: הוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד ראשי חמאס.

רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס לאחר שנחטפה בשמחת תורה מביתה בקיבוץ בארי, אמרה מחוץ לבית הדין: "בעלי אוהד - אהבת חיי ואבי הבנות שלי - עדיין בשבי. אני חושבת עליו כל יום וכל לילה. כשמאות מחבלים פלשו אל הקיבוץ שלי, גן העדן שלי הפך לגיהנום עלי אדמות. בעלי ואני נחטפו מהמיטות שלנו, בפיג'מות, ונלקחנו באכזריות לעזה. הגענו לפה היום כדי לדרוש צדק, העולם לא יכול להישאר בשקט. כל שנייה שהבעל שלי שם מסכנת את החיים שלו".

גל דלאל, אחיו של החטוף גיא דלאל ששרד את הטבח במסיבת ברעים ונחטף לרצועה, שיתף: "גם אני הייתי במסיבה. כשהגעתי לפסטיבל, אחי הקטן גיא חיכה לי בכניסה. כשהצילו אותי, גיליתי שחמאס שחרר סרטון של גיא. בסרטון רואים אותו על הרצפה עם חולצה קרועה, מסתכל אל המצלמה ואומר את השם שלו בחדר חשוך. הוא נראה מפוחד, מבולבל וחסר אונים. לפני 131 ימים גיא הלך עם שלושת החברים הכי טובים שלו לפסטיבל שלום. אחד מהם נחטף איתו, שניים אחרים נרצחו. אין לנו דרך להגיע אליו, לדבר איתו, או אפילו לדעת איך הוא. אנחנו צריכים את עזרת העולם להציל את חייהם".

לאחר מכן השמיע איתי רגב, ששוחרר ביחד עם אחותו מיה משבי חמאס, את שיחת הטלפון האחרונה שלה עם אביהם לפני חטיפתם. בהמשך, ימית אשכנזי, אחותה של דורון שטיינברכר שמוחזקת בשבי חמאס, השמיעה את ההקלטה האחרונה של אחותה צועקת לחברות שלה "תפסו אותי", לפני שנחטפה.

נדב רודאיף, בנו של ליאור רודאיף שנחטף מקיבוץ ניר יצחק, סיפר: "לאורך השנים חיינו בשקט מתוח, לא ידענו מתי תגיע המתקפה הבאה, אך מעולם לא חשבנו לעזוב, למרות האיום הביטחוני של חיים לצד רצועת עזה, הנשלטת בידי ארגוני טרור שרוצים בהשמדתנו ולא מתביישים להגיד זאת. והעולם שתק. מחבלי חמאס-דאע"ש תיעדו את הזוועות שביצעו ולא בררו בין ילדים, נשים וגברים - יהודים, בדואים ותאילנדים. הם חטפו, רצחו, החריבו כל דבר שנקרה בדרכם, ואם זה לא היה מספיק נורא, הם חגגו את הטבח ברחובות עזה וחילקו סוכריות על דמם של אזרחים תמימים. אני פונה שוב אליכם, אזרחי העולם החופשי והמערבי - תתעוררו! אל תתנו להם להפוך אתכם לבאים בתור, אל תתנו לקיצונים הלא אנושיים להתחמק מאחריות על הפשעים שביצעו וממשיכים לבצע".

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאגמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה