חדשות בריאות

הפתרון לאלצהיימר? בדיקת דם תזהה אם אתם צפויים לחלות במחלה

מחקר בו השתתפו יותר מ-50,000 נבדקים חשף את החלבונים שמשפיעים על התפתחות האלצהיימר. לדברי החוקרים, ניתן יהיה "לנבא" את המחלה יותר מעשר שנים לפני התפרצותה

אא

האם תימצא סוף-סוף דרך למניעת מחלת האלצהיימר? לצד מחקרים רבים שנערכים בנושא בשנים האחרונות, התפרסם בימים האחרונים מחקר חדש של אוניברסיטאות וורוויק בבריטניה ופודן בשנגחאי שביקש למצוא דרך לנבא את בואה של הדמנציה, המוכרת גם כמחלת האלצהיימר.

במחקר התבססו החוקרים על סקירה של עשרות אלפי דגימות דם, מהן גילו כי ישנה קבוצה מסוימת של חלבונים העשויים לנבא הופעת דמנציה כעשור לפני שהיא מאובחנת, ולעיתים אף יותר מכך.

החוקרים שיתפו במחקרם 52,645 אנשים שבאותם ימים לא סבלו מדמנציה ואספו מהם דגימות דם בין השנים 2006-2010. מתוך אותם אנשים נמצאו כעבור עשור ויותר 1,417 אנשים שלקו בסוגי דמנציה שונים או באלצהיימר. לאחר שהחוקרים מיפו 1,463 חלבונים בבדיקות הדם שלהם, הם הגיעו למסקנה כי יש קבוצה מסוימת של חלבונים המגבירים את הסיכוי לחלות בדמנציה.

יצוין כי כבר כמה שנים שקיימת דרך לאבחן, על ידי סריקות מוח, משקעים חלבוניים שהוכחו ככאלו שמנבאים על הופעת דמנציה. אלא שהבדיקות הללו יקרות מאוד, ולעיתים מתבצעות בשלב בו המחלה כבר התפרצה. הייחודיות במחקר החדש היא בכך שהסיכוי לחלות במחלה יאובחן בגיל צעיר מאוד, ובהתאם לכך יהיה ניתן להגיש טיפול מונע די זמן קודם לכן.

תגיות:אלצהיימרמחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה