חדשות בארץ

מחלוקת בין חמאס לישראל: המשא ומתן לשחרור חטופים מוגדר כ"תקוע"

המשלחת הישראלית שבה מהפגישה בקהיר עם המתווכים. עיקר המחלוקת: הפסקת הלחימה ומספר האסירים הפלסטינים שישוחררו בעסקה. גורמים מדיניים: "הפעילות הצבאית תימשך ותתעצם"

ראשי המוסד והשב"כ (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)ראשי המוסד והשב"כ (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)
אא

המשלחת הישראלית, בראשות ראש המוסד דדי ברנע, שבה אמש לארץ ממצרים, שם קיימה פגישות עם המתווכים המצרים והקטארים, בנוכחות ראש ה-cia האמריקני, וויליאם ברנס. על פי דיווח היום (רביעי) בתקשורת הערבית, לא הושגה התקדמות במשא ומתן בין ישראל לחמאס, וישנן מחלוקות רבות שלעת עתה הן "בלתי פתירות". גורם מדיני בישראל ציין כי המשא ומתן מוגדר בשלב זה כ"תקוע".

בפגישה השתתפו, מלבד ראש המוסד, גם ראש השב"כ רונן בר, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני. עיקר המחלוקת היא בין הצעת ישראל להפסקת אש מוגבלת בזמן, לבין דרישת חמאס לסיום המלחמה. בשלב מסוים, על פי הדיווח, נראה כי חמאס נטה להסכים להפסקת אש של 35 ימים, בתמורה לשחרורם של 35 חטופים, ובהמשך יחל משא ומתן בנוגע לשלבים נוספים בעסקה. סעיף עיקרי נוסף שהיה במרכז המחלוקת הוא כמות האסירים שישראל תהיה מוכנה לשחרר תמורת החטופים. חמאס דרש שחרורם של מאות אסירים תמורת כל חטוף ואילו בישראל הציעו לשחרר על פי מתווה העסקה הקודמת, קרי כשלושים עד 50 אסירים תמורת כל חטוף.

ההצעה הועברה להנהגת החמאס בקטאר, וזו השיבה כי היא חוזרת לדרישה המקורית, לפיה ישראל תכריז על סיום המלחמה ועל נסיגה מעזה, ורק אז יחל משא ומתן מואץ. בישראל ציינו היום כי נשקלת האפשרות להמשיך את המשא ומתן בדרגים "זוטרים", בתקווה להשגת פריצת דרך. "עד אז" – אמר גורם מדיני – "הלחימה נמשכת ואף תתעצם". במהלך המשא ומתן בבירה המצרית הזהירו הגורמים הישראלים כי אם חמאס לא יקבל את תנאי הפסקת האש הזמנית של ישראל, צה"ל יפעל ברפיח.

גורם מצרי ששוחח עם "ניו יורק טיימס" אמר כי שיחות המשא ומתן הוארכו בשלושה ימים נוספים, תוך שהוא מציין כי ה"טון" של השיחות היה חיובי.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהמו"מ לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה