חדשות בארץ

הרמטכ"ל על פעולה ברפיח: "יש לנו תכניות, אנחנו נבחר את העיתוי הנכון"

רא"ל הרצי הלוי סייר בדרום והתייחס למצב הלחימה ולאפשרות כי צה"ל יפעל בעיר הדרומית ברצועה: "המלחמה משנה את פניה. מהתחלה קשה וכואבת, התעשתנו ויצאנו להתקפה עוצמתית - נמשיך אותה עד להשלמת המטרות"

הרמטכ"ל בסיור בדרום (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל בסיור בדרום (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי סייר היום (שלישי) בדרום ונפגש לשיחה עם לוחמים ומפקדים. בתום הסיור הוא מסר הצהרה לתקשורת, בה התייחס ללחימה, לפעילות אפשרית ברפיח ולפעולת חילוץ החטופים.

"אנחנו נלחמים זה כארבעה חודשים, ויש עוד דרך לפנינו. המלחמה משנה את פניה. מהתחלה קשה וכואבת, בלמנו במחיר גבוה, התעשתנו ויצאנו להתקפה איכותית ועוצמתית - נמשיך אותה עד להשלמת מטרות המלחמה", אמר הלוי. לדבריו, בעשרות השנים האחרונות לא היה צבא שתמרן באזור כה בנוי וצפוף, לגובה ומתחת לפני הקרקע: "חיילי צה"ל מתמודדים עם זה בהצלחה רבה וההישגים הצבאיים יוצאי דופן. לצערנו יש לכך גם מחיר בנפגעים - ההגנה על הבית מחייבת את הנכונות לכך. אנחנו מתקדמים על-פי התוכנית".

הלוי הדגיש כי ההישגים הצבאיים גבוהים, אבל בינם לבין מימוש מטרות המלחמה ישנה דרך ארוכה. לגבי מטרות ההמשך אמר: "אנחנו צריכים לפגוע בהנהגה הבכירה, להרוג עוד ממפקדי האויב ופעיליו, להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון, ולהחזיר את כל החטופים הביתה – משימה עליונה וחובתנו המוסרית".

הרמטכ"ל התייחס למבצע החילוץ של לואיס הר ופרננדו מרמן וכינה אותו "מבצע נועז": "חילצנו מלב רפיח את פרננדו ולואיס, אחרי 129 ימים מאז שנחטפו באכזריות על ידי חמאס. זה היה לילה מורכב ומתוח. הנכונות של הלוחמים להתייצב מול הסיכון, מעוררת גאווה. הצלחת המבצע הזה לא מעידה בהכרח על הצלחת מבצעים דומים בעתיד. לאחר הצלחת המבצע הזה, חשוב לזכור שני דברים - כשיצאנו למבצע לא ידענו בוודאות שהוא יצליח. מדי שבוע אנחנו מוציאים מבצעים מיוחדים, תוך סיכון חיים בתנאים מורכבים, באי-ודאות רבה לנסות ולהשיב חטופים הביתה. הפעם הצלחנו. היו עוד מבצעים שלא צלחו או נכשלו - אנחנו לא נפסיק לנסות ונעשה את זה באחריות רבה. אם לא נמשיך לתקוף את חמאס בנחישות, יהיה קשה מאוד לסיים את המלחמה בהשבת החטופים".

לשאלה האם נכון להחזיר כעת את התושבים ליישובים שפונו, או לחלקם, השיב הלוי: "המציאות הביטחונית היום ביחס ליום הראשון טובה לאין שיעור. אני יכול לומר אפילו שהיא טובה לאין שיעור מזו שהייתה ב-6 באוקטובר". לדבריו, "את היישובים והקיבוצים באזור נחזיר ונבנה. המשימה שלנו לאפשר לתושבים - בצפון ובדרום - לחזור הביתה בביטחון. ראיתי בחודשים האחרונים את השדות בחרישתם ובזריעתם - נעשה הכל בכדי שאלה שזרעו בדמעה, יקצרו ברינה ככל שניתן".

הלוי הבהיר כי בצה"ל נערכים להמשך לחימה ארוכה ולכן בצבא "מרעננים את הכוחות, ומשחררים חלק מכוחות המילואים, בידיעה שנזדקק להם שוב".

הרמטכ"ל גם התייחס לתוכניות לפעולה רחבת היקף ברפיח: "אישרתי שלוש פעמים תוכניות, זה לא כי אחת לא הייתה מספיק טובה. תהליך אישורי התוכניות הצבאי עובר מדרגות, משכלל את עצמו מפעם לפעם. אנחנו משפרים את התוכניות ממהלך אחד לשני. עיתוי הפעולה, זה משהו שאנחנו משאירים אותו להחלטה של הדרג הצבאי יחד עם הדרג המדיני. אנחנו יודעים שיהיה מורכב יותר להילחם בסביבה בה יש יותר ממיליון אנשים ועוד כ-10,000 פעילי חמאס, שהם האויב ואותם צריך להרוג".

בנוגע למסרים שמקבלת ישראל מהקהילה בינלאומית להימנע מפגיעה באזרחים ברפיח אמר הלוי: "כפי שעשינו גם בחלקים קודמים במלחמה, אנחנו נשאף לבודד אוכלוסייה. יש לנו את היכולות לעשות את זה. עשינו את זה בעיר עזה, עשינו את זה בחאן יונס, עשינו את זה במחנות המרכז, אני אומר כאן, ניתן גם לתושבים ברפיח לפנות את האזור, וכדאי מאוד שהוא יפונה. לא נכון לאזרחים, לתושבים, למשפחות, להיות באזור של לחימה. מתי זה יקרה, איך זה יקרה? נחליט בבוא העת".

הרמטכ"ל הוסיף כי צה"ל לא יאפשר לעזתים לחזור צפונה עקב התחדשות תאי טרור במרחב ולכן צה"ל מבודד את צפון הרצועה.  בנוגע לגבול הצפון אמר הלוי כי "חיזבאללה קיבל החלטה לתקוף את מדינת ישראל. בעקבות ההחלטה הזו, יום יום אנחנו תוקפים את חיזבאללה, פוגעים בפעיליו, פוגעים בתשתיות שלו, דוחקים אותו ממרחב הגבול. בסיום המלחמה הזו, תושבי הצפון ישובו לגור ביישובים היפים והמוצלחים לאורך גבול לבנון, וצה"ל יבנה את התנאים לכך. אפשר להגיע לכך בכל מיני דרכים, גם במלחמה וגם בדרך אחרת. אנחנו מתכוננים למלחמה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה