חדשות בארץ

הטרור היכה בפעם השנייה: 50 שנה אחרי רצח דודתו, עידן ואימו נפצעו קשה בקריית שמונה

חלי ועידן סעדה, אם ובנה ממושב אליפלט, נפצעו קשה מירי טיל לעבר קריית שמונה. ב-1974 נרצחה בטבח במעלות אביבה סעדה, אחותו של אב המשפחה

זירת הנפילה בקריית שמונה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)זירת הנפילה בקריית שמונה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

המרכז הרפואי רמב"ם עדכן הערב (שלישי) כי מוסיף להיות קשה מצבם של עידן וחלי סעדה, נער בן 15.5 ואימו בת ה-47 ממושב אליפלט, שנפצעו הבוקר מפיצוץ רקטה בקריית שמונה. הנער מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ ואילו האם עברה ניתוח עקב פגיעות רסיסים בגפיים. בית החולים הוסיף כי לא נשקפת סכנה לחייהם.

אב המשפחה, אביב, סיפר בשיחה עם ynet כי זו הפעם השנייה שהטרור מכה במשפחה. לדבריו, בשנת 1974 נרצחה אחותו אביבה בטבח במעלות, שבו נהרגו 28 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים.

אביב, שקיבל את שמו על שם אחותו שנרצחה עוד בטרם נולד, סיפר על מצבם של אשתו ובנו. "הילד יצא מכלל סכנה, כנראה שלא ינתחו אותו. אבל יש לו רסיסים בכל הגוף, אז גם בודקים שהוא לא נפגע בחלקים הפנימיים. הרגל של אשתי נפגעה קשה. נקווה שיהיה בסדר".

לדבריו אשתו ובנו היו בקניות בקריית שמונה ולא חששו לצאת לעיר מאחר ואצלם במושב השקט נשמר. את הבשורה על פגיעת הנ"ט קיבל מבנו השני, איתי: "הוא התקשר אליי, אמר לי ששמע בחדשות על 'פיגוע' ואמא ועידן בקריית שמונה. הרגעתי אותו, אמרתי לו 'זה אחד למיליארד, עזוב אותך'. ואז ניסיתי להתקשר אליהם, ראיתי שנראו לאחרונה בוואטסאפ ב-09:30 ועשיתי אחד ועוד אחד ושמעתי דיווח על 'אישה בת 36 וילד בן 15', ואז אמרתי זה רק הם. הם לא זמינים, זה רק הם".

בדרך לבית החולים חשב על הגרוע מכל. "הייתי בטוח שהמצב הוא הרבה יותר קשה. הרופא דיבר איתי בדרך, הוא לא נתן לי הרבה אינפורמציה. כשהגעתי לפה והרופא יצא ואמר את מה שהוא אמר אז, אתה יודע, קודם כל הם חיים, יצאו מכלל סכנה וזה הכי חשוב".

על אחותו אביבה סיפר: "היא הייתה בת 15. בגיל של עידן. הוא דור שני לטרור. באותו רגע זה לא עלה לי בראש, לא חשבתי על זה. כי גם לא חוויתי את זה, נולדתי אחרי".

חיזבאללה קיבל אחריות על הירי וטען כי היעד היה "בניין המשטרה בקריית שמונה". בעקבות הירי, דווח על תקיפות ארטילריות ומטוסי קרב של צה"ל בדרום לבנון.

תגיות:קריית שמונהירי רקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה