חדשות בארץ

משרד הבריאות: דיווחים חדשים על הדבקות בחצבת

משרד הבריאות עדכן על ארבעה חולים עם חצבת שאובחנו בימים האחרונים. מאז חודש דצמבר אובחנו 18 חולי חצבת, מרביתם לא היו מחוסנים באופן מלא כנגד המחלה

משרד הבריאות (צילום: Nati Shohat/Flash90)משרד הבריאות (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) על ארבעה חולים עם חצבת שאובחנו בימים האחרונים. מאז חודש דצמבר אובחנו 18 חולי חצבת, מרביתם לא היו מחוסנים באופן מלא כנגד חצבת.

המקרים החדשים שאובחנו: תייר שהגיע מרוסיה ושהה במלר"ד במרכז הרפואי ברזילי מ-5.2 בשעה 20:30 ועד 6.2 בשעה 01:00.

ילד מחולון, מחוסן במנה אחת, שחזר מאזרבייג'אן ושהה במלר"ד במרכז הרפואי וולפסון החל מ-9.2 בשעה 17:00 ועד 10.2 בשעה 04:00.

אדם שנדבק מחולה אחר במחוז חיפה, שנסע בקו 12 של אגד בקרית ים ב- 9.2 שעת עליה 12:00.

פעוט  מנהריה שחוסן במנה אחת, על פי גילו.

המשרד מבצע חקירה אפידמיולוגית לאיתור המגעים, ומתן הנחיות בהתאם לגיל, מצב חיסוני ומצב רפואי. משרד הבריאות ביקש מאנשים שחוששים שנחשפו במועדים הרשומים מעלה, ואינם מחוסנים בשתי מנות, לפנות למוקד קול הבריאות *5400 לבירור ההמלצות.

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מדבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים. במידה ומופיעים תסמינים אופייניים של חצבת יש לפנות טלפונית לרופא. עד לבירור הרפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה.

החיסון לחצבת מעניק הגנה טובה מהמחלה ומסיבוכיה ועל כן המלצת משרד הבריאות היא לחסן ילדים ומדוכאי חיסון בחיסון נגד חצבת, במסגרת חיסוני השגרה ובמועדם, על מנת להימנע מסיבוכי המחלה. בנוסף, ממליץ המשרד לנוסעים לחו"ל לוודא כי הם מחוסנים בשתי מנות. ניתן להשלים את החיסונים לפני הנסיעה לחו"ל במרפאות המטיילים. כמו כן, במשרד הדגישו כי אישה בהריון החולה בחצבת עלולה להעביר את המחלה לעובר, מה שעלול לגרום לו נזק ואף להיות קטלני עבורו. חצבת בהריון עלולה לגרום להפלה, ללידה מוקדמת או ללידת תינוק במשקל נמוך. עם זאת, אין לתת את החיסון נגד חצבת במהלך ההיריון - כך שיש לדאוג שאישה המעוניינת להיכנס להיריון תהיה כבר מחוסנת.

דאגה בעולם מהתפרצות מחודשת של המחלה

ארגון הבריאות העולמי עדכן כי משנת 2022 נרשמת התפרצות חצבת בכל האזורים בעולם. בהתפרצות הקודמת בשנים 2019-2017 חלו בישראל 4,300 בני אדם - רובם ילדים לא מחוסנים, וארבעה חולים מתו.

המרכז לבקרת מחלות של ארה"ב דיווח על יותר מ-9 מיליון מקרי חצבת ברחבי העולם במהלך 2022 ועל 136,200 מקרי תמותה רובם של ילדים. התחלואה גדולה יותר במדינות עניות. 50% מהתחלואה והתמותה בעולם התרכזו ב-10 מדינות. במזרח התיכון - תימן (במקום הראשון) ובעיראק, במזרח אסיה - הודו ופקיסטן. במרכז אסיה - קירגיזסטן, קזחסטן ואזרביג'אן, באירופה - רוסיה, ובשתי מדינות באפריקה - אתיופיה וקונגו. בעשר המדינות הללו יש מחסור באמצעים, תשתית בריאות רעועה ופיזור האוכלוסייה באזורים נידחים.

תגיות:חצבתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה