מורן קורס

"אני לא יוצלח, אני לעולם לא אדע לקרוא"

את הנשמות הכי גבוהות, מורידים הכי למטה. אל תתייאשו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פגשתי ילד מתוק, שמתקשה בקריאה. הוא כבר בכיתה ד', ומתבייש נורא בקשייו.

ניסינו לדבר על הקושי, על החברה, על הגישה של חבריו אליו. איך הוא מרגיש מול חוסר ההצלחה שלו לעומת ההצלחה של אחרים.

ואז הוא אמר לי משפט שצבט את לבי: "אני לא יוצלח, אני לעולם לא אדע לקרוא".

לראות ילד מתוק מדבש שכבר בגיל שלו מרים ידיים, זה קשה. אז התחלתי לספר לו, ואולי להזכיר גם לעצמי, כי מי מאיתנו לא צריך חיזוקים ותזכורת בעניין?

"רגע, לפני שאנחנו מרשים ליצר הרע הערמומי לבלבל אותנו ולהראות לנו מציאות שקרית, נזכיר לעצמנו: היכן גדל דוד המלך? עם אמו לבד. ישי אביו לא ידע שהוא אביו עד גיל 40. הם חשבו, גם אחיו, שהוא אולי ממזר. רק כשהנביא בא למשוח אותו למלך, כולם הבינו שהוא אינו ממזר, והוא זרע יהודי קדוש. אך עד שהוא נהיה דוד המלך, תראה מה הוא עבר...

"ואיך הבעל שם טוב, מייסד תורת החסידות, גדל? יתום מאביו ומאמו כבר בגיל חמש... וצריך לספר מי היה הבעל שם טוב? וכמה קיבלנו ממנו?

"והרמב"ם? גם החיים שלו לא היו תותים עד שהוא הגיע לאן שהגיע. הוא היה צריך לעבוד קשה מאוד. בהתחלה הוא לא הצליח ללמוד, להתרכז, להבין ולזכור, עד שהתייגע על כך המון.

"ורבי עקיבא? תחשוב, הוא הלך ללמוד בגיל 40, עם ילדים יותר קטנים ממך! והוא ידע הרבה פחות ממך... אתה מסוגל לדמיין את זה? צחקו עליו, ביזו אותו, השפילו אותו. אבל הוא נתן לצחקוקים להשפיע עליו? הוא הפסיק בגלל זה והחליט בעקבות כך שהוא לא יוצלח?

"הפוך! הוא התמיד, התעקש ואמר שכמו שטיפה ועוד טיפה חוצבות בסלע, כך התורה – בזכות ההתמדה, הנחישות והעקביות – תצליח לחדור ללבו.

"ועוד יש עשרות דוגמאות ודמויות מפוארות שלאורם אנו הולכים...".

חשוב שנדע את סוד הורדת הנשמות: את הנשמות הכי גבוהות מורידים למשפחות פחות טובות, או בגוף עם יותר קשיים. ישנו כלל שאומר: את הגבוה גבוה – מורידים מטה מטה. כלומר מה שיותר גבוה בעולמות הרוחניים – יורד יותר למטה, כדי שתהיה יותר בחירה.

לכן כשיש לנו קשיים, אל נצטער על כך. הפוך! נשמח מכך! זה רק מראה כמה כוח יש לנו!

הראייה המרוממת והמעודדת הזו עוזרת לנו להבין שהקושי בא אך ורק כדי להעצים אותנו, ולא כדי להחליש את ידינו, חלילה, או לגרום לנו לרפיון. הפוך! ה' לא יברא משהו לא טוב, אלא אם בזכותו נגיע רחוק יותר ולמעלה.

נמשיך קדימה ונשאף גבוה.

"כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ" – כמה שמענים את עם ישראל, הוא לא רק ימשיך להתקיים, אלא עוד ישתבח עם הזמן, עם האתגרים, עם הקשיים.

לכן האמת היא שבכל קושי שנקרה בדרכנו, אל לנו ליפול לעצבות, אלא הפוך, לשמוח מכך! שכן עלינו לצפות ולראות היכן הוא בא לגדל אותנו.

תגיות:קושיכישלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה