הרבנית חגית שירה

מה באמת מיוחד באדר א'? השכנים

תפילות נקראות נכסים, כי הם מכוסים בפני בני האדם אבל מגולים לפניו יתברך... התפללי חזק בחודשיים הללו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חודש טוב, חודש מבורך! אדר כבר כאן, והשנה יש לנו שניים – שישים ימים של כוח ושמחה. אני פותחת בסגולה נפלאה מהרבי מחב"ד, שאומר שמי שתהיה שמחה בשישים הימים הללו – כל העניינים הלא טובים שלה יהיו בטלים בשישים! מדהים.

ומה באמת מיוחד באדר א'? השכנים. כן. אנחנו מושפעים מהשכנים, נכון? גם שכנה שאת בקושי פוגשת היא שכנה, וכך זה בדיוק עם החודשים והמזלות... זכה אדר א', והשכנים שלו הם שבט המהמם ואדר ב' השמח. מזלם דלי ודגים, והוא עצמו דגים, וזה סימן לשפע. ממש כמו הדגים שמכוסים במי הים, כך את מוגנת ושמורה בחודש הזה.

המדרש מספר שכאשר המן הרשע הפיל פור ויצא לו אדר הוא שמח כל כך. הוא אמר: איזה יופי, איזה מזל... אדר מזלו דגים, והדגים בים נבלעים – כך אבלע את עם ישראל. ענתה בת קול ואמרה: רשע! דגים, פעמים בולעים ופעמים נבלעים – אתה נבלע, ובניך נבלעים בכל שנה ושנה. את מבינה? הגיע הזמן לבלוע את כל הפחדים, את כל הדאגות, את כל הבעיות, את כל ההמנים והעמלקים. רק תזכרי שמזלך גובר מאוד מאוד בזמן הזה, הימים הם ימי שפע אדירים, ואת מסוגלת.

הגמרא במסכת ביצה דף ט"ז מייעצת: "הרוצה שיצליחו נכסיו – יטע בהם אדר, שנאמר: אדיר במרום השם".

ומיהם הנכסים הכי חשובים? התפילות שלך. כן, תפילות נקראות נכסים, כי הם מכוסים בפני בני האדם אבל מגולים לפניו יתברך... התפללי חזק בחודשיים הללו, והזכירי לעצמך בכל רגע: אדיר במרום ה' – יש לי אבא גדול, כל יכול!

בפרשתנו, פרשת תרומה, שנקראת בחודש אדר, אנו מצווים על הקמת המשכן. חז"ל מביאים לנו משל יפה על מלך שהייתה לו בת יחידה. בשעה טובה נישאה הנסיכה, והייתה צריכה לנסוע עם בעלה לארצו... אמר המלך לחתן: בתי שנתתי לך, יחידה היא. לומר לך אל תיקח אותה – איני יכול, אלא עשה לי חדר בכל מקום שאתם הולכים אליו, חדר קטן שאגור עמכם... כך אמר הקדוש ברוך הוא: נתתי לכם תורה, שהיא בתי היחידה, בכל מקום תכינו לי בית. ועכשיו, כשאין לנו לא משכן ולא בית מקדש, הבית הזה נמצא בלב. את מבינה, הנכס האמיתי נמצא בתוך הלב שלך. תבני אותו, תטעי בו אמונה ותקווה, וכך יתברכו חייך.

אדראלופו של עולם דר – בתוך לבך. אל תשכחי את זה לרגע. חודש טוב.

תגיות:מזל דגיםהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה