חם ברשת

השחקנית אוולין הגואל: "אין עם מי לעשות שלום, אני דורשת נקמה"

השחקנית הסבירה: "אנחנו עוברים שואה. אם אני לא אדרוש נקמה, אז משהו בי לא בסדר. התפיסה השתנתה, אני הייתי דו-קיום ושמאל, היום אני רק עם ישראל ורק מדינת ישראל"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

השחקנית הוותיקה אוולין הגואל שיתפה בפודקאסט בו השתתפה על שינוי התפיסה שלה מאז הטבח של חמאס בשמחת תורה. הגואל נשאלה מה המלחמה שינתה בה, והשיבה: "התפיסה השתנתה, אני הייתי אחרת. דו-קיום ושמאל, בוא נקרא לזה במילה הנכונה. והיום אני רק עם ישראל ורק מדינת ישראל. ואני כועסת, כי אני בן אדם הומני, אבל היום מעניין אותי רק העם שלי ורק המדינה והסביבה שלי".

עוד הוסיפה הגואל כי "במיוחד כשאני רואה איך שכל העולם מתייחס אלינו, רואה איך שהאויב ניצל את טוב לבי. אנחנו לעולם לא היינו עושים את מה שעשו לנו. אני דורשת נקמה קודם כל, חד וחלק. אנחנו עוברים שואה. אין עם מי לעשות שלום. אם אני לא אדרוש נקמה, אז משהו בי לא בסדר".

זאת לא הפעם הראשונה שהגואל מתבטאת בענייני מלחמה. בחודש שעבר היא סיפקה הצהרה לגבי "הרצון לנקום" בחמאס בטור שפרסמה באתר וואלה.

"עד הטבח תמיד אמרתי - 'מדינה לשני עמים, בואו נהיה ביחד, אנחנו חיים עם הערבים, הם חלק מאיתנו ואנחנו חלק מהם'. הטבח שינה לי את התפיסה בראש", כתבה. "כל מה שמעניין אותי מאז זה רק מדינת ישראל. רק אנחנו. נכון שיש מביניהם תושבים שחיים תחת איום של טרור. אבל כבר אין לי חמלה לגבי זה. ואני אומרת, מי שרוצה שלום ודו קיום, יכול לבוא ולהתנער מאותם גופי טרור ויכול להילחם מולם. לא ייתכן שאנחנו היחידים שנילחם בדבר הזה.
"יש בי כעס, עצב ובלבול. איך זה קרה לנו. למה זה קרה לנו. תפסו אותנו ישנים לגמרי. אני כל כך זועמת ואני רוצה נקמה. ואני לא כזאת. אני בדרך כלל בנאדם מאוד הומני, שסולח מאוד מהר. אבל אני לא מצליחה להשתחרר מהרצון לנקום. ואני לא אוהבת את המילה נקמה, אני אוהבת את המילה סליחה. אבל פה אני לא מצליחה להשתחרר מיצר הנקמה. הזעם הוא גם לכל העולם האטום, הקפוא, כנגד כל המציאות שעברנו ועוברים. ארגוני הנשים, הצלב האדום - מעולם לא האמנתי שארגונים כאלו יפנו לנו עורף. אני מתביישת בהם.
"מאז 7 באוקטובר אנחנו מאוחדים. עם ישראל ביחד ועם ישראל חזק. עם אחדות וצבא כמו שיש לנו - אנחנו ננצח. אנחנו מתחילים את חנוכה, ואני מתפללת לנס חנוכה, שיחזרו כל החטופים בריאים ושלמים, שיפסיקו ליפול חיילים וטובי בנינו, ושהאיחוד שנוצר בינינו ב-7 באוקטובר לא ייגמר".

תגיות:עם ישראלאוולין הגואל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה