חדשות בארץ

נתניהו לכוח הימ"מ שחילץ את החטופים: "אתם הכי טובים בעולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם צוות לוחמי הימ"מ שחילץ את החטופים לואיס הר ופרננדו מרמן משבי חמאס ברפיח. מפקד הימ"מ: "יכולים להגיע לכל מקום על מנת לפגוע במחבלים ולחלץ חטופים"

נתניהו ולוחמי הימ"מ (צילום: תקשורת ראש הממשלה)נתניהו ולוחמי הימ"מ (צילום: תקשורת ראש הממשלה)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם לוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע חילוץ החטופים בפאתי רפיח. נתניהו, מלווה בשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ובמפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, שמע סיכום קצר של הפעולה מנקודת המבט של הלוחמים, והודה להם על הפעולה אותה כינה "הרואית". הלוחמים, בהכוונת שב"כ ובסיוע של כמה מאות חיילי צה"ל, הצליחו לחלץ בשלום את החטופים לואיס הר ופרננדו מרמן.

"אנחנו ביום של שמחה שמהולה בעצב. שמחה על השחרור של חטופינו ועצב על נפילת לוחמינו. השחרור של לואיס ושל פרננדו זה אחד ממבצעי החילוץ המוצלחים בתולדות מדינת ישראל. לפני כמה ימים הביאו לי את המבצע לאישור ואישרתי אותו. חשבתי על שלושה דברים: אחד, על קדושת המשימה. שתיים, חשבתי על הסיכונים מול הסיכויים, והיו סיכונים. שלישית, חשבתי עליכם, על הלוחמים. חשבתי מה יקרה ברגע המכריע, כי מניסיון אני יודע שברגע הפריצה הפער בין ניצחון לאסון הוא מילימטר" – אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף: "ב-01:40 לפנות בוקר, אני רואה אתכם שמים את המטען וכעבור שניות אני שומע 'החטופים בידינו'. חיסלתם את המחבלים, עשיתם את דרככם חזרה לארץ ללא פגע. זה היה מבצע מושלם, עם ביצוע מושלם. אני רוצה להגיד לכם: אני כל כך גאה בכם, בשב"כ, בצה"ל. עבדתם כמכונה משומנת. אתם הלוחמים פשוט הכי טובים שיש. באתי הנה להגיד לכם את זה ולהצדיע לכם בשם כל אזרחי ישראל. אתם הכי טובים בעולם".

מפקד היחידה המשטרתית המיוחדת ללחימה בטרור (ימ"מ/מג"ב) תנ"צ ח', הצהיר בפני לראש הממשלה: "אנחנו יכולים להגיע לכל מקום על מנת לפגוע במחבלים ולחלץ חטופים. אין דבר שהוא בלתי אפשרי. רק צריך לקבל מודיעין טוב ולהכין תוכנית מתאימה. במבצע עשינו זאת, הלוחמים נלחמו בגבורה תוך סיכון חיים. מאז הקמת היחידה היא מתאמנת על חילוץ בני ערובה. זאת המשימה שעלינו לבצע בשטח אויב. זה יותר מורכב מהמשימות שהתאמנו עליהן בשנים האחרונות. במשימה בעזה היכולת להגיע ולסגת מהיעד מורכבת הרבה יותר".

מאוחר יותר ביקר את הלוחמים גם שר הביטחון יואב גלנט שר הביטחון יואב גלנט אשר קיבל סקירה על הפעולה ממפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ומהלוחמים שפיקדו על המבצע בשטח. לאחר מכן, השר קיים שיח עם לוחמי היחידה ושיבח אותם על פעולתם הנחושה: "מדובר בנקודת מפנה במערכה - חמאס חדיר ומבין שאנחנו יכולים להגיע לכל מקום, עם כל כוח. מילאתם את הריאות של אזרחי ישראל בהרבה אוויר - לא ירחק היום ויהיו מבצעים נוספים".

תגיות:יחידת הימ"ממלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה