חדשות בארץ

שרי הממשלה החליטו: לסגור את ערוץ אל ג'זירה בישראל

לאור המידע שסיפק צה"ל כי עיתונאי הרשת בעזה הוא גם מפעילי חמאס, החליטו השרים, במשאל טלפוני, להעביר הצעת חוק. באוקטובר, כזכור, התקבלה החלטה דומה, שלא מומשה

משרדי אל ג'זירה בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)משרדי אל ג'זירה בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הממשלה אישרה אמש במשאל טלפוני את טיוטת החוק לסגירת ערוץ אל ג'זירה בישראל. ההצעה הועברה היום (שני) לוועדת השרים לענייני חקיקה. החלטת השרים התקבלה בעקבות מידע שהעביר צה"ל, לפיו אחד מכתבי הערוץ משמש גם כפעיל בכיר בחמאס.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, חשף כי במהלך פעילות של צה"ל לפני כמה שבועות באחד הבסיסים של חמאס בצפון הרצועה, נמצא מחשב נייד ששייך למוחמד סמיר מוחמד ווישה, מאל-בוריג' - שמשמש כ"עיתונאי". לפי דובר צה"ל, מדובר בכתב של אל ג'זירה, שהוא גם מפקד בכיר של חמאס במערך טילי הנ"ט.

בסוף 2022 עבר לעבוד בתחום המחקר והפיתוח בחיל האוויר של חמאס. החקירה המודיעינית שנערכה במחשב חשפה תמונות הקושרות את מוחמד וואשה לפעילות בתוך חמאס.

כזכור, באמצע אוקטובר, שבועות מעטים לאחר הטבח בעוטף, החליטו השרים במשאל טלפוני לקבל את הצעת שר התקשורת שלמה קרעי, להוביל מהלך להפסקת שידורי אל ג'זירה בישראל. בסופו של דבר המהלך הוקפא, בין היתר בשל העובדה שהערוץ מוחזק בבעלות קטאר, המשמשת כמתווכת בין ישראל לחמאס.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, המוסד, השב"כ ומשרד הביטחון תמכו אז בהצעה להפסיק את שידורי הערוץ, ונטען כי רשת אל-ג'זירה בישראל מסייעת לאויב, משדרת תעמולה בשירות חמאס בערבית ובאנגלית לצופים בכל העולם ואף מעבירה מידע רגיש לאויבינו.

תגיות:אל ג'זירהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה