חדשות בארץ

חתנו של החטוף שחזר: "הוא רזה, חיוור ובשוק. הם נראים רעבים"

אחרי שעודכנו על שחרור יקיריהן, המשפחות של החטופים לואיס הר ופרננדו סימון מרמן הגיעו לבית החולים. עידן, חתנו של לואיס: "פרננדו אמר ללואיס 'בוא נתכנן 'על האש'. הוא לא שכח את יום ההולדת שלי"

(צילום: Miriam Alster/Flash90)(צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

אחרי שחולצו בשלום מעזה, הגיעו לישראל ועברו סדרת בדיקות בבית החולים שיבא תל השומר, שני החטופים לואיס הר ופרננדו סימון מרמן התאחדו הבוקר (שני) עם משפחותיהם. עידן בז'רנו, חתנו של לואיס, דיבר עם כלי התקשורת על המפגש המרגש ועל השיחה בה הודיעו להם להגיע לבית החולים.

"מעבר לזה לא היה צריך להגיד. מיד יצאנו לדרך", סיפר לכלי התקשורת על השיחה המשמחת שקיבל, "ללואיס יש ארבעה ילדים וכל אחד קיבל טלפון לביתו. כמו כן, משפחתו של פרננדו גם קיבלה את הטלפון וחלקם הגיעו וחלקם עדיין לא". הוא הוסיף כי לואיס היה נראה "רזה, חיוור ובשוק מההמולה ומהסיטואציה".

"128 ימים שהוא נמצא במצב מאוד קשה ומסובך", אמר, "הוא פחות דיבר על מה שהיה שם הוא יותר דאג מה קורה לנו, לילדים ולנכדים. הוא אפילו לא שכח שהיום יום ההולדת שלי". בהמשך הוא התייחס גם לאיחוד עם בנות המשפחה קלרה, גבריאלה ומיאה, שנחטפו ושוחררו בעסקה האחרונה. "הוא נתן לגבריאלה חיבוק ארוך ארוך עם המון משמעות, הם לא דיברו - כאילו רצו להמשיך מאיפה שנפרדו", הוסיף.

שני החטופים הם בעלי אזרחות ארגנטינאית. לדבריו, הם החלו לדבר אחד עם השני כדי לקבוע "לעשות על האש". "הם אוהבים בשר אז הוא (פרננדו) אמר ללואיס 'יאללה, יש לנו זמן ובוא נתכנן'".

"הם נראים רעבים", הוסיף החתן, "מאוד מאוד עייפים - ובאמת נראה שהם סחוטים נפשית. הם ירדו בוודאות במשקל, הבטן, הכרס נעלמה".

"אנחנו לא רוצים להלחיץ אותם ולשים בפינה. למדנו מהפעימה הקודמת, כשקלרה וגבריאלה שוחררו, שצריך לקחת את הדברים לאט. מה ששמענו זה לא בהכרח מה שהם יודעים. הם דאגו למשפחה שכולם בסדר, הם מנסים לדאוג לשלומנו. הם שאלו איך אנחנו, איך הנכדים, לבדוק שלא גויסנו למילואים. הם אמרו שהם מאוד שמחים להיות איפה שהם עכשיו. הם התעוררו פתאום לסיטואציה שלא ציפו שתגיע. אנחנו עוטפים אותם באהבה.

"לא הייתה להם חשיפה לתקשורת מאז היום ה-53 כשקלרה ומיאה שוחררו והם היו בשוק ממה שקורה. בימים הראשונים הם נחשפו לאל ג'זירה, למה שהתקשורת האנטי-ישראלית ניסתה לשדר".

תגיות:חטופיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה