סיפורים אישיים

הניצול מהנובה בסיפור מטורף: "העמדתי פני מת, והתבודדתי 5 שעות"

נתי גנון ניצל בנס מה'נובה', שבה לדאבון הלב נרצחה אשתו שירן. כעת הוא משחזר את הרגעים הדרמטיים שבהם העמיד פני מת, ומחבלי החמאס 'פסחו' עליו

אא

נתי גנון (40), אב לשלושה ילדים מבת ים - ניצל בנס מהמסיבה שהפכה למרחץ דמים על ידי מחבלי החמאס ימ"ש.

למסיבה הגיע עם אשתו שירן הי"ד, שלדאבון הלב נרצחה.

"בשעה שש וחצי בבוקר התחילו יירוטים", משחזר נתי. "סגרו את המוזיקה של המסיבה, ואחרי כמה זמן הבנו שהולך להיות בלאגן כלשהו. נסענו לכיוון היציאה של המסיבה, אבל נתקענו עם הרכב. לא יכולים לנסוע. 

"ירדנו מהרכב, והגענו לאיזה מקום. פתאום אנחנו רואים מישהי שיורים בה בתוך הרכב. ואז ראינו הרבה אנשים שרצים לכיוון שלנו. רצנו גם אנחנו, ושירן נפצעה ברגל, בירך. חדר לה כדור. אמרה לי: 'נתי, מה זה?', אמרתי לה: 'הכל טוב, הכל טוב'. שמתי לה את הקפוצ'ון שלי על הרגל, והתחלנו לרוץ. עשיתי שלושה צעדים, ירו לי ברגל. הסתכלתי על הרגל, אמרתי: 'וואוו, הרגל מפורקת'. מהאינסטינקט, רציתי עדיין לרוץ, אבל אתה לא יכול כי כל הרגל מפורקת".

בשלב זה נאלץ נתי לוותר על הריצה. הוא נפרד מאשתו, מורה לה להמשיך לרוץ, ונשכב על הרצפה. "כשאני על הרצפה, אני מעמיד פני מת. והם מתקדמים, ואז הם הגיעו אליי, ממש קו אפס. ממש שמעתי אותם מחליפים מחסניות, ומדברים. שמעתי שריקות של יריות מעליי כל הזמן. מזלי שהם לא עשו וידוא הריגה, אלא התקדמו מעליי".

ומה עשה נתי באותם רגעים מצמררים והרי גורל? "עשיתי התבודדות", הוא משחזר. "משהו בסביבות ארבע-חמש שעות, של תפילה. ממש כאילו, מתפלל לאלוקים, מתפלל לצדיקים. וואיי, למי לא הגעתי בתפילה הזו?".

וכנגד כל הסיכויים, תפילתו התקבלה. 

הוא בחיים, ומודה על כל רגע בהם, ועל הזכות להיות שוב עם ילדיו, למרות שהחיסרון של אשתו שירן, כואב וצורב לו. "לא ידעתי מה קורה איתה. ובסופו של דבר, אחרי כמה ימים, באו ואמרו לי שהיא נרצחה", הוא מסכם בכאב. 

תגיות:התבודדותניצולצדיקיםאמונהנסתפילהנובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה