חם ברשת

עידן רייכל חשף: "קיבלתי התקף חרדה, לא יכולתי לנשום בגלל זה"

הזמר הוותיק סיפר בראיון: "שלושה דברים הביאו אותי להתקף חרדה בשידור חי, התקף חרדה שמעולם לא חוויתי". מה בדיוק קרה לו ואיך השפיעו על חייו שתי שיחות עם מפונים?

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

הזמר עידן רייכל קיבל בשורה קשה במלחמה: הוא איבד את חברו הקרוב רועי לוי הי"ד, שנפל בקרב. במהלך ראיון שערך עם אברי גלעד וארז טל, הוא סיפר על חברו הקרוב ונטש את האולפן אחרי שהיה קשה לו לדבר. בראיון שהתפרסם בסוף השבוע בידיעות אחרונות, חשף רייכל כי לראשונה בחייו הוא עבר התקף חרדה.

לדברי רייכל, שלושה אירועים הובילו אותו למצב הזה: אירועי הטבח בשמחת תורה, מות חברו הקרוב רועי, והשיחות עם ניצולי ומפוני קיבוץ בארי.

"שלושת הדברים האלה בעצם הביאו אותי להתקף חרדה יומיים אחרי, בשידור חי, התקף חרדה שמעולם לא חוויתי", אמר. "היה לי קוצר נשימה עד כדי הרגשה שאי אפשר לנשום, נפשית ופיזית. ראיתי את השידור הזה אחרי, ולא הבנתי מי הבחור הזה שמדבר. אפילו לא זכרתי את כל הדברים שאמרתי, מה שהדגיש לי שזה התקף חרדה. אני חושב ששם התחילה לי תחושה שאני לא יודע לדייק במילים, אולי קרובה לפיקוח נפש".

בהמשך סיפר רייכל על המפגש הקשה עם ניצולי ומפוני קיבוץ בארי בים המלח ועם מפוני ניר עוז באילת. "ארבעה ימים לאחר הקטסטרופה, בחוסר אחריות נסעתי לבד, כי הרגשתי שאני צריך להיות שם", אמר. "אני פוגש אנשים שלא יודעים איפה היקירים שלהם, לא אם הם חטופים, לא אם הם מתים, שום דבר. הרגשתי ששלושת הדברים האלה שומטים לי את הקרקע מתחת לרגליים".

כזכור, רייכל יצא לאחרונה נגד חלק מתושבי רצועת עזה בטענה שהם אינם מתנערים מארגון חמאס. הוא גרם לסערה ברשת אחרי שח"כ אחמד טיבי הגיב על דבריו.

תחילה, טיבי פרסם תגובה לפוסט שפרסם רייכל, בו כתב כי "הפלסטינים העזתים לא מתקוממים נגד ארגון הטרור חמאס. הם יכלו להיות אמיצים - להיכנס עוד הלילה לכל המנהרות ולהתקומם נגד חמאס. להילחם בהם. גם במחירים כבדים לאלפים מהם - ולהחזיר לנו את כל החטופים. להעיף את ארגון הטרור חמאס ולהתחיל לשקם את חייהם. הם לא עושים את זה - ולכן יש להתייחס אל רובם ככן מעורבים". טיבי השיב בין היתר: "צבוע ואמן המעודד פשע מלחמה - שרק בגלל תזמון דבריו לא נכללו בתביעה של דרום אפריקה. מקנא באייל גולן ההוא? המלחמה הנוראית הזו העבירה אנשים על דעתם".

רייכל החליט לא לשתוק וענה: "אתה צודק, ח"כ טיבי, רק שבישראל יש משטר דמוקרטי והרוב לא בחר בארגון טרור המטיף לרצח תינוקות".

תגיות:עידן רייכלהתקף חרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה