חדשות בארץ

נערכים להסלמה: חטיבה הועברה מעזה לגבול הצפון

חטיבה 188 סיימה את פעילותה בעזה והחלה באימונים כדי לתרגל לחימה בגזרה הצפונית. מפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין, אמר ללוחמים: "אנחנו נערכים לתרגם את הניסיון והיכולות שלכם, במידת הצורך, לשדה קרב כאן בצפון"

אימונים בצפון, ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)אימונים בצפון, ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

צה"ל אישר היום (חמישי) כי חטיבה 188, שנלחמה בעזה, יצאה מהרצועה והועברה לגבול הצפון. מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין נפגש עם לוחמי החטיבה שהחלה באימוני הכנה.

גורדין אמר ללוחמים: "אתם מצטרפים בימים אלו למשימת ההגנה וההתקפה בגבול הצפון. אנחנו אחרי ארבעה חודשי לחימה ואנחנו לא מורידים את הרגל מהגז. אני רואה מולי לוחמים מיומנים ונחושים, שהביאו להישגים מרשימים בשדה הקרב בעזה. עכשיו אנחנו נערכים לתרגם את הניסיון והיכולות שלכם, במידת הצורך, לשדה קרב אחר, כאן בצפון. אין תחליף לניסיון המבצעי שצברתם בחודשים האחרונים, הוא מכפיל כוח משמעותי"

החטיבה הייתה חלק מאוגדה 36, אוגדת ההתקפה של פיקוד הצפון, אשר סיימה פרק לחימה עצים ברצועת עזה, במהלכו הביאו כוחות האוגדה לפגיעה משמעותית ביכולותיו של חמאס.

החטיבה מצטרפת בכך למספר חטיבות סדירות ולחטיבה 226, חטיבת המילואים של הצנחנים, הוקפצו לפני יותר מ-100 ימים לגבול הצפוני מחשש לפלישה או מתקפה מצד חיזבאללה.

כחלק מתהליך הגברת המוכנות בגבול הצפוני, חטיבה 188 החלה השבוע בסדרת אימונים אינטנסיביים לחיזוק הכשירות והמוכנות של לוחמי החטיבה. האימון הינו רב חילי ומשלב כוחות שריון, חי"ר, הנדסה ותותחנים, המתרגלים פעילות מול אויב צפוני, לאחר התמרון ברצועת עזה. האימונים מתקיימים בהובלת מרכז האימונים הצפוני (מל"י). בצה"ל ציינו כי הכוחות מטמיעים את הפקת הלקחים מהלחימה בעזה, ומבצעים התאמות ללחימה בצפון, לרבות אתגרי הקרקע והאויב השונים.

מפקד חיל האוויר במסר תקיף לחיזבאללה

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, השתתף היום בכנס מבצעי של החיל ושלח מסר תקיף לחיזבאללה: "חיזבאללה ימשיך לשלם באובדן המערכים שלו. עשרות כלי טיס פועלים עכשיו בשמי דרום לבנון, וברגע שתנתן פקודה - העשרות יהפכו למאות שמבצעים את המשימות תוך דקות מההזנקה".

תגיות:צה"לגבול הצפוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה