מעניין

מטורף: העיירה היחידה בעולם שבה כל התושבים גרים באותו בניין

זה אולי נשמע דמיוני, אבל בעיירה המרוחקת יש 273 תושבים וכולם גרים בבניין היחיד שנמצא שם. זאת הסיבה שבגללה הוא נקרא "עיר תחת קורת גג אחת"

העיירה וויטיר, אלסקה (צילום: shutterstock)העיירה וויטיר, אלסקה (צילום: shutterstock)
אא

מה היה קורה אם היו מספרים לכם שתושבי עיירה אחת במדינה מסוימת גרים כולם באותו בניין? נשמע דמיוני, נכון?

ובכן, הסיפור הזה מציאותי והוא מגיע אלינו מהעיירה וויטיר שבאלסקה. העיירה הזאת מונה 273 תושבים וכולם חיים יחד בבניין בודד, שבו 14 קומות. אם תושב המקום רוצה לעבור דירה, הוא יעבור לדירה של השכן, שיעבור כנראה לדירה של שכן אחר. הסיכוי היחיד לצאת מהלופ הזה הוא אחד – במידה ותחליטו לעבור למדינה אחרת, מה שכמעט לא קורה כשאתם תושבי אלסקה.

הבניין הזה מכונה Beigch Towers. לא תמיד הוא היה בניין מגורים, משום שאחרי מלחמת העולם השנייה הוא שימש כמגורים לחיילים. בבניין הזה יש 150 דירות בנות שניים ושלושה חדרים, אבל יש לו שימוש נוסף – הוא מעניק שירותים ציבוריים כמו משטרה, חנויות ועוד. לכן, רבים מכנים אותו כ"עיר תחת קורת גג אחת". 

כשתושבים רוצים לעשות קניות או להגיש תלונה כלשהי, הם פשוט יורדים למטה. רבים מהם לא עוזבים כלל את הדירות שלהם. מדובר בבניין שהוא מעין כפר גלובלי קטן. כל השירותים ניתנים בו, והדיירים קובעים את עתידם של כל תושבי העיירה באסיפת הדיירים החודשית.

הסיבה לכך שאותם תושבים מרגישים בנוח עם העניין הזה הוא בעיקר היתרון הכלכלי. הריחוק הגאוגרפי וגם מזג האוויר הקיצוני הפך את החיים שלהם לפשוטים יותר ומשתלמים יותר כלכלית.

ג׳נסה, תושבת העיירה, סיפרה בראיון כי וויטיר היא עיירה מוזרה. כעת, ניתן רק לעלות על הדעת מה קורה כשדייר מתנגד להצעה באסיפת הדיירים או כשאחד מהם לא מדבר עם השני.

תגיות:בנייןהעיירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה