חדשות בארץ

חיילי מילואים על התרגיל ביו"ש: "דימוי חטיפה על ידי מתיישבים הוא דבר הזוי"

חיילי מילואים המשרתים ביו"ש כתבו מכתב לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ודרשו התנצלות, בעקבות התרגיל בו התייחס צה"ל למתיישבים כאל "אויבים". ראש הממשלה דרש מצה"ל לתחקר את האירוע

חיילי צה"ל באימון, ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)חיילי צה"ל באימון, ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

חיילי מילואים מגדוד חוד 9221, המשרתים ביו"ש, כתבו היום (שלישי) מכתב לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, ודרשו מצה"ל להתנצל, בעקבות התרגיל אתמול שבו התייחס הצבא למתיישבים כאל "אויבים".

במכתבם כתבו הפונים: "אנו חיילי מילואים המוצבים כבר מעל 120 ימים בלחימה בגזרת אפרים שבשומרון. אתמול גדוד המילואים שלנו נקרא לתרגיל פיקוד מרכז, במסגרתו תורגל תרחיש הזוי של רצח וחטיפת ערבים בידי מתיישבים והתפרעויות המוניות של תושבים יהודים נגד ערבים. אנחנו המומים ומתביישים באירוע אליו נקלענו ללא ידיעתנו. אנו מרגישים כי עשו בנו שימוש ציני".

תרגיל צה"ל דימה מצב שבו, בתגובה לפגיעה ורצח פעוט יהודי, יצאו מתיישבים לפגוע בערבים בכפר פלסטיני. מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, נכח בשטח ופיקח על התרגיל שבו כוחות צה"ל בשיתוף שב"כ היו צריכים "לעצור" את המתיישבים אשר "התפרעו".

כותבי המכתב הוסיפו כי "צה"ל מכין את עצמו למלחמה ואנו זוכים לקחת בכך חלק. לא יתכן שההכנה הזו כוללת מלחמה גם באחינו המתיישבים. מהיכרותינו את המתיישבים בגזרתנו, מזה ארבעה חודשים בהם הם מרעיפים עלינו חום ואהבה, הם מלח הארץ שרבים מהם לוחמים בעזה. אנו יודעים עד כמה המציאות שדומתה בתרגיל משוללת כל יסוד. התאכזבנו לגלות כי התרגיל לא נמנע".

לשכת ראש הממשלה פרסמה אחר הצהריים התייחסות לתרגיל. בהודעה נכתב כי "ראש הממשלה נתניהו דורש תשובות ותחקיר מצה"ל בעניין התרגיל שדימה חטיפה של ערבי בידי מתיישב. התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של המתיישבים בזמן שרבים מהם נלחמים בחירוף נפש ואף נופלים למען הגנת ישראל. איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון".

הערב מסר דובר צה"ל בתגובה כי "צה"ל נלחם בכל הזירות, וביהודה ושומרון מתמודדים הכוחות מול טרור אכזרי בסביבה מורכבת. התרגיל שבוצע אתמול נועד להכין את הכוחות להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים, במטרה לשפר את מוכנותם. עם זאת, התרחיש המדובר לא היה צריך להיות מתורגל וזוהי שגיאה. אנחנו נתחקר ונלמד, ואנו מצטערים בפני כל מי שנפגע מכך. כוחות צה"ל בפיקוד המרכז, בפיקודו של האלוף יהודה פוקס, עושים מסביב לשעון ותוך סיכון חיים לביטחון התושבים. נמשיך לעשות יחד למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

תגיות:יו"שבנימין נתניהותרגיל צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה